پیگیری برای انتقال کارخانه قند کرج به خارج از شهر/ استقبال ساکنان بافت های فرسوده از طرح های بازسازی

پیگیری برای انتقال کارخانه قند کرج به خارج از شهر/ استقبال ساکنان بافت های فرسوده از طرح های بازسازی






عباس حق محمدلو: کارخانه قند کرج نزدیک به ۹۰ سال قدمت دارد که در حال حاضر به صورت سهامی خاص اداره می شود. این کارخانه بنا به قوانین جاری جزو مراکز صنعتی به شمار رفته و ادامه فعالیت آن در شهر مضر می باشد.

حق محمدلو اضافه کرد: بر همین اساس ضروری است کارخانه قند به خارج از شهر منتقل شود که این امر با انجام اقدامات جدی و رایزنی از طریق مراجع ذیربط در حال پیگیری است.


آبیاری ۹۰ درصد فضای سبز با آب غیر شرب
وی در ادامه این گفت و گو یکی از مهمترین اقدامات منطقه در سال جاری به منظور کاهش آلودگی هوا و افزایش سرانه فضای سبز را کاشت چهار هزار اصله درخت و آبیاری فضای سبز با استفاده از آب غیرشُرب ذکر کرد.

این مسئول کاشت این چهار هزار اصله درخت را که بین ماه های بهمن ۹۶ تا اردیبهشت امسال در منطقه انجام گرفته است را موجب توسعه و رونق فضای سبز در شهر دانست و افزود: نزدیک به دو هزار اصله نهال از این نهال ها در حاشیه اتوبان کاشته شد تا ضمن پاکسازی هوای محدوده منطقه، به زیبایی  شهر بیافزاید.

وی با بیان اینکه مصرف آب شُرب در این زمان و بخصوص در فصل تابستان که با بحران های شدید آبی روبرو هستیم، باید با احتیاط و دقت ویژه ای انجام گیرد، تبدیل بیش از ۹۰ درصد آب مورد نیاز برای آبیاری فضای سبز به آب غیرشُرب در منطقه را با همین هدف دانست.

گفتنی است، ۱۰ درصد آب شرب استفاده شده برای آب آشامیدنی پارکهاست.

به گفته حق محمدلو، اگرچه میزان آبیاری برای هر گیاه بنا به مختصات و خصوصیات آنها انجام می گیرد اما بیشترین سطح آبیاری گیاهان منطقه به صورت قطره ای است.

وی در عین حال آبیاری استانداردگیاهان در منطقه را سه مرحله در طول هفته ذکر کرد.

این مسئول گفت: منطقه ۹ شهرداری کرج دارای ۱۶ بوستان بوده و نزدیک به ۱۱.۵۶ هکتار از مساحت منطقه را فضای سبز تشکیل می دهد که شامل بوستان ها، رفیوژ و لچکی است.

به گفته حق محمدلو، با توجه به این ارقام، سرانه فضای سبز منطقه با احتساب فضای سبز عمومی و خصوصی ۳.۵ متر مربع می باشد.


وجود بیش از ۲۲ هکتار بافت فرسوده در منطقه
وی در بخش دیگری از گفته هایش به موضوع گستردگی بافت های فرسوده در منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: میزان قابل توجهی از بافت های فرسوده شهری در این منطقه واقع شده که بخش عمده آن در محدوده چهارصد دستگاه قرار دارد.

مدیر منطقه ۹ با بیان اینکه بیش از نیمی از املاک محدوده چهارصد دستگاه بافت فرسوده است، مساحت تقریبی بافت فرسوده در منطقه را بیش از ۲۲ هکتار ذکر کرد.

وی، در خصوص راهکارهای اندیشیده شده برای حل معضل بافت های فرسوده در منطقه با توجه به دستورالعمل صادره از سوی مرکز، راه اندازی دفاتر تسهیل گری عنوان کرد و ادامه داد: نخستین دفتر تسهیل بافت فرسوده در منطقه ۹ تاسیس شد که شهروندان و متقاضیان دریافت پروانه ساخت تمامی امور مربوطه را تا مرحله دستور نقشه در این دفتر به انجام می رسانند.

حق محمدلو، خاطرنشان کرد: از ابتدای شکل گیری این دفتر هفت جواز ساخت صادر شده که سه فقره از این جوازها تجمیعی می باشد یعنی مساحت قابل توجهی را شامل می شود.

به گفته این مسئول، در سال جاری نسبت به سال های قبل مراجعات مردم به منظور بازسازی بافت های فرسوده بسیار افزایش پیدا کرده که امیدواریم با ادامه این روند یکی از مهمترین مشکلات منطقه و شهر به سمت اصلاح و بهبودی حرکت کند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات