تراز بودجه سال ۹۶ سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصویب شد

تراز بودجه سال ۹۶ سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصویب شد

تراز بودجه سال ۹۶ سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران تصویب شد



مجمع عمومی عادی نوبت دوم روز شنبه سوم شهریور ماه برگزار و با رای اکثریت اعضا تراز بودجه سال ۹۶ سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ، در مجمع عمومی عادی نوبت دوم پس از تشکیل هیات رئیسه سنی و دائم بر اساس دستور جلسه مجمع ، مهندس سیف اله علی نیا رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت ها و اقدامات سازمان پرداخت و اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیش از ۳۳هزار عضو که ۲۰۰۴۱ نفر بدون پروانه و ۱۳۶۹۴ نفر دارای پروانه اشتغال می باشند یکی از سازمان های  پیشرو در کشور می باشد .

وی افزود:سازمان نظام مهندسی بعد از گذشت ۲۳ سال از عمر خود نیازمند آسیب شناسی جدی بود که صورت نگرفت و در پایان سال۹۶ با برخی از آیین نامه ها و ضوابطی که  مطمئنا مسیر اصلاحات سازمان بود مواجه شدیم و در این مقطع با پشتیبانی اعضای سازمان می توانیم آینده خوبی را برای سازمان رقم بزنیم .

مهندس علی نیا اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه و بودجه پیشنهادی سال۹۶ ، همایش ها و کارگاه های آموزشی برای هفت رشته برگزار شد .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران ادامه داد: بر اساس نیازسنجی که در سطح استان انجام شد برگزاری ۸۵ کارگاه حرفه ای در هیات مدیره مصوب شد که تا کنون ۴۰ کارگاه اجرایی شده است که ۶۶۲۸ نفر در این کارگاه ها شرکت داشتند .

مهندس علی نیا افزود: در سال گذشته ۲۷۴ دوره ارتقا در رشته های هفتگانه با شرکت ۵۴۸۲ نفر و توسط هفت مجری آموزشی برگزار شد.آزمون مقررات ملی ساختمان  در سه نقطه استان برگزار شد که ۹۹۲۹ نفر در این آزمون شرکت داشتند .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رفاهی بیان داشت: در بخش بیمه درمان اعضا حدود ۱،۵۵۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال پرداخت شد. در خصوص بیمه تکمیلی درمان مبلغ ۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال دریافت شد که مبلغ  ۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال از سوی سازمان هزینه شد .

وی افزود: در موضوع حق بیمه مسئولیت مدنی مبلغ ۹۸،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال پرداخت شد و طبق آمار ارائه شده از سوی بیمه ایران حدود ۱۵،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال خسارت پرداخت شد و تعهد ده سال هم برقرار است .

مهندس علی نیا ادامه داد: تسهیلات بانکی از سوی بانک های عامل به تعداد ۲۰۰۰نفر از متقاضیان پرداخت شد .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به افزایش تعرفه در استان خاطرنشان کرد: تنها استان در کشور هستیم که با حمایت کمیته ۴نفره و پیگیری های هیات مدیره و هیات رئیسه سازمان افزایش تعرفه خدمات مهندسی ، اجرایی شدن بازرس ایمنی در پروژه های ساختمانی، ارائه خدمات مهندسی در بافت های فرسوده و طراحی گاز را مصوب کردیم .

وی با تاکید بر ضرورت حمایت اعضا از اهداف سازمان تصریح کرد: از حدود ۳۳ هزار عضو ، ۸۵۰۰ نفر در سال گذشته حق عضویت خود را پرداخت کردند که این موضوع کاهش درآمد سازمان و محدودیت منابع را به همراه خواهد داشت که به شدت برنامه های سازماو را تحت الشعاع قرار خواهد داد .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران به برنامه های سازمان در حوزه ترویج فرهنگ عمومی و تعامل با اصحاب رسانه اشاره کرد و بیان داشت: طراحی و انتشار خبرنامه در ۱۴۰هزار نسخه و در ۴شماره، تولید محتوای رسانه ای در بخش های وب سایت، خبرنامه و فصل نامه به تعداد ۸۹۰ محتوا، پاسخ به ۹۵۰ نظر و پیشنهاد رسیده به سازمان در قالب طرح واحدهای پاسخگو ، طراحی ۲۳۰ عنوان پوستر ، بیلبورد و بروشورهای آموزشی و ترویجی  و نیز انعقاد قرار داد با صداوسیما و تولید برنامه های ترویجی در جهت آگاهی بخشی عمومی وترغیب جامعه به استفاده از خدمات مهندسی وآشنایی به حقوق بهره برداران ومهندسان نسبت به همدیگربخشی از فعالیت های حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی بوده است .

مهندس علی نیا اظهار داشت: برگزاری مسابقات شطرنج سازمان نظام مهندسی کشور به میزبانی مازندران ، برگزاری مسابقات فوتسال استانی و مسابقات تیراندازی از جمله اقدامات صورت گرفته در بخش ورزشی است .

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه کنترل و نظارت از مهم ترین فعالیت های سازمان است بیان داشت: بازدیدهای کنترل نظارت در مجموع بازدیدهای گروه کنترل نظارت دفاتر، بازدیدهای کارشناس کنترل نظارت دفاتر ، بازدیدهای کمیته کنترل نظارت نواحی استان، بازدید حضور مجریان، بازدیدهای آزمایشگاه حدود ۱۶هزار و پانصد بوده است .

مهندس علی نیا افزود : موضوع دو نقشه ای بودن پروژه های ساختمانی، عدم وجود مصالح استاندارد ، کمبود کارگران ماهر، عدم تمایل کارگران و استادکاران به استفاده از وسایل ایمنی در محل کارگاه  و عدم امکان اجرای قوانین و مقررات توسط سازمان برای جلوگیری از تخلفات صورت پذیرفته و توقف کار پروژه های ساختمانی ، از چالش های پیش روی کنترل نظارت است .

در ادامه مهندس توکلی رئیس شورای انتظامی و مهندس بهارفر نماینده هیات بازرسان به ارائه گزارشات مربوطه پرداختند و مهندس سفیدگر خزانه دار سازمان به ارائه تراز و بودجه سال۹۶ پرداخت که با رای اکثریت حاضر در مجمع مورد تصویب قرار گرفت.


لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران یک انجمن در شهر ساری می باشد

      نظرات