درختان ناژوان حال و روز خوشی ندارند

درختان ناژوان حال و روز خوشی ندارند

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با توجه به وضعیت رودخانه زاینده رود و خشکی چاه‎های آب شرایط بسیار دشواری برای حفظ سبزینگی ناژوان به وجود آمده است.

حسن شفیعی اظهارکرد: بیشه‌زار ناژوان از گذشته های دور بخشی از تاریخ اصفهان بوده و هست، از این رو تلاش مدیریت شهر حفظ هویت و سبزینگی ناژوان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار اصله درخت در ناژوان و باغات مجاور آن وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۰۰ هزار درخت در اختیار شهرداری است که تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن را به خوبی برای شهر اصفهان انجام می‌دهد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از خشک شدن نیمی از چاه‌ها که آب مورد نیاز فضای سبز  ناژوان را تامین می‌کرد، خبر داد و اظهارکرد: همچنین منابع آب چاه های موجود به حداقل رسیده و افزایش سختی آب نیز باعث خزان زودرس درختان و پژمردگی برگ آنها شده است.

شفیعی با بیان اینکه در حال حاضر بخش‌هایی از ناژوان با شیوه‌های سنتی و استفاده از تانکر آبیاری می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان، مدیریت منابع آبی موجود را در دستور کار خود قرار داده و از سال‌ها قبل با توجه به خشکسالی ها برنامه‌ریزی اصولی داشته تا بتواند این منطقه بکر را حفظ کند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان سال گذشته احداث دو مخزن کلکتور آب فضای سبز را تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار داد، افزود: در سال جاری این کلکتور با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان تصریح کرد: در حال حاضر دو مخزن از چهار مخزن ناژوان برای ذخیره آب احداث شده و عملیات عمرانی دو مخزن بعدی که جزء کلکتور آب به شمار می‌رود، در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه در برنامه بلندمدت احداث تصفیه خانه به منظور استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز ناژوان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر درصدد حفظ وضعیت موجود ریه تنفسی اصفهان بدون استفاده از پساب هستیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات