مراسم رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی

مراسم رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی

شهردار اصفهان در مراسم رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی، او را مرد بزرگ تاریخ ایران، الگوی اخلاقی و معلمی بزرگ برای ورزشکاران و جوانان دانست.

، قدرت الله نوروزی در این مراسم که عصر روز گذشته (یکشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: تختی، پهلوان عرصه انسانیت و اخلاق بوده است و می تواند معیاری اخلاقی برای هدایت ورزشکاران در عرصه رقابت ها باشد؛ ضرورتی که به گفته وی امروزه جامعه ورزشی به آن نیاز دارد.

شهردار اصفهان با اشاره به مفهوم پهلوانی گفت: تختی هم در راستای نیازهای جامعه بشری و هم در عرصه نبرد میدانی از معیارهای انسانی عدول نکرد.

نوروزی ورزش را برای سلامت جسم و روح مفید دانست و افزود: تختی چهره ماندگار جامعه ورزشی ایران است و اکنون نیز همچنان راست قامت ایستاده و می تواند الگوی مناسبی برای ورزشکاران و جوانان باشد.

وی با اشاره به کشف آثار تاریخی متعلق به قرن ۴ و ۶ هجری قمری در حین عملیات حفاری خط یک مترو گفت: از کسانی که در کشف آثار تاریخی مربوط به دوره سلجوقیان و آل بویه تلاش کرده‌اند تشکر می کنم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در صورت عدم کشف، این آثار همچنان ناشناخته باقی می‌ماند، گفت: همه تلاش ما برای احداث خط دوم مترو اصفهان بر این است که این آثار آسیبی نبیند.

ظرفیت مترو اصفهان تا مهرماه به ۱۰۰ هزار نفر می رسد

نوروزی پس از رونمایی از تندیس جهان پهلوان تختی افزود: ظرفیت مترو اصفهان تا مهرماه به ۱۰۰ هزار نفر می رسد؛ البته خط یک مترو اصفهان توان جابه جایی ۱۵۰ هزار مسافر را نیز دارد و امیدواریم در ماه های آتی این افزایش ظرفیت به انجام برسد. بنا به گفته وی افزایش ظرفیت مترو سبب کاهش آلاینده‌ها و ترافیک شهری می شود.

بر این اساس شهردار اصفهان ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان‌ها، احداث خط دو متروی اصفهان نیز ادامه پیدا کند و در موعد مقرر به بهره برداری برسد. وی با اشاره به ضرورت ایجاد شور و نشاط در جامعه گفت: باید برنامه‌هایی شاد برای جلوگیری از گسترش افسردگی، غم و اندوه داشته باشیم در غیر این صورت جامعه دچار آفت بزرگی می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهرداری در مناطق مختلف برنامه‌هایی شاد در این جهت فراهم کرده است، افزود: امیدوارم خانواده بزرگ شهری در این راه شهرداری را یاری کند. نوروزی دعوت از ورزشکاران و بزرگان برای شنیدن خاطرات از زبان آنان را بخشی از این برنامه ها در ایجاد شور و نشاط در جامعه دانست.

در این مراسم همچنین «کتیرایی»، دوست و هم رزم جهان پهلوان تختی به بیان خاطراتی از وی پرداخت. در پایان نوروزی از همکاری مدیران سازمان قطار شهری، مسئولان میراث فرهنگی و موزه دارانی که حافظ آثارفرهنگی بودند تشکر و برای ورزشکاران حاضر در بازی‌های آسیایی اندونزی آرزوی موفقیت کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات