بدون تزریق ۸۰ میلیارد تومان در ماه قطار شهری راه نمی افتد

بدون تزریق ۸۰ میلیارد تومان در ماه قطار شهری راه نمی افتد





علی اصغر صلواتی در نشست خبری با رسانه ها که در محل  خط ۲ قطارشهری کرج برگزار شد، اظهار کرد : از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان به پروژه قطار شهری کرج تزریق مالی شده که ۱۰۰ میلیارد آن توسط شهرداری کرج و باقی آن توسط  دولت تخصیص داده شده است.

وی گفت: تعهد شهرداری کرج در قبال تامین مالی حدود ۳ هزار میلیارد تومانی که برای تکمیل پروژه قطار شهری این کلانشهر نیاز است تنها ۵۰ درصد این مبلغ می باشد و باقیمانده را دولت تزریق می کند. در کنار این موارد  ۸ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان اوراق فروخته شده که سهم شهرداری کرج پرداخت نیمی از این تعداد بوده است.

سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج افزود: در بودجه سال جاری ۲۰۰ میلیارد تومان از بودجه شهرداری به پروژه قطار شهری تخصیص داده شده است.

صلواتی بیان کرد: با این حال در سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد تومان در ماه به پروژه  قطار شهری کرج تزریق نمی شود. حال آنکه برای تکمیل و راه‌اندازی فاز یک خط دو به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر قطار شهری کرج ظرف سه سال، رقم سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی یادآور شد: شهرداری کرج با فروش املاک و تهاتر با پیمانکار پروژه قطار شهری کرج تنها قادر به تامین در حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مورد نیاز طرح است.

وی با بیان اینکه پروژه قطار شهری کرج با مزایایی همچون کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا یکی از مهمترین طرح های این کلانشهر است، ادامه داد: در این پروژه باید ۸۰ میلیارد تومان در هر ماه چرخش اعتبار داشته باشیم، در حالی که اکنون به دلیل نبود بودجه کافی این مهم محقق نمی شود.

صلواتی با توضیح اینکه با کمک این پروژه ریلی در هر روز بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را می توان جابجا کرد، تاکید کرد: در سنوات گذشته و به هنگام شروع کار پروژه قطار شهری کرج در سال ۸۶، حدود ۷۰۰ میلیون دلار قرارداد برای انجام عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر منعقد شده بود اما اکنون با گذشت چند سال باید بر اساس محاسبه قیمت روز در زمینه اقدامات عمرانی و فراهم کردن تجهیزات پیش رویم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرج

    منبع خبر

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج

    شهرداری کرج یک شهرداری در شهر کرج می باشد

      نظرات