مرحله اول مطالعات طرح تفصیلی به اتمام رسیده است

مرحله اول مطالعات طرح تفصیلی به اتمام رسیده است


شهردار مهران از اتمام مطالعات مرحله اول طرح تفصیلی به‌عنوان طرح‌های راهبردی شهرداری مهران خبرداد.

مهندس حجت شاکیان در گفتگو با سایت اطلاع رسانی شهرداری مهران یکی از نیازها و ضروریات مهم در توسعه این شهر را باوجود بهره‌مندی از ظرفیت زوار، نبود طرح‌های راهبردی مانند طرح جامع و طرح تفصیلی برشمرد و اظهار کرد: در گام نخست این مهم را با جدیت و به‌عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار در توسعه شهر مهران دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی بعد از ۲۷ سال در حال اجرا است تصریح کرد: طرح تفصیلی که باید هر ۵ سال یکبار بازنگری می شد متاسفانه از سال ۷۱ تا کنون شهرداری مهران فاقد طرح تفصیلی بوده و این طرح از سال ۹۶ مرحله مطالعاتی آن آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مهران به‌عنوان یک شهر مرزی در تردد زائران و مسافران از اقصی نقاط کشور و دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های مهم در انجام طرح‌های توسعه و گردشگری است افزود: می‌توان با هم‌افزایی، هماهنگی، تعامل و وحدت رویه که در مجموعه شورا، شهرداری و مردم این شهر وجود دارد می‌توانیم این ظرفیت‌ها را به فعلیت درآورد.

شهردار مهران با بیان اینکه مرحله اول مطالعات این طرح به اتمام رسیده گفت:در مرحله اول طرح تفصیلی بررسی های اولیه توسط مشاور انجام شده و نقشه های مربوطه تهیه و به شورای عالی شهرسازی و معماری ایرانارسال شده است.

مهندس شاکیان گفت: طرح تفصیلی، عبارت از طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، که نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن ها و وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری و اولویت های مربوط به مناطق بهسازی و نوسازی و توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود و مرجع تصویب طرحهای تفصیلی کمیسیون ماده ۵ استان به ریاست استاندار می باشد.

وی تصریح کرد: مطالعات تهیه طرح تفصیلی، متعاقب طرح جامع صورت می پذیرد و در حقیقت، تنظیم برنامه های مفصل و اقدامات جزئی و دقیق در مناطق و محلات شهری و همچنین طراحی آن ها را به عهده دارد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مهران

    منبع خبر

    شهرداری مهران

    شهرداری مهران

    شهرداری مهران یک شهرداری در شهر مهران می باشد

      نظرات