دفتر رهبری ۷۰۰ میلیارد ریال به جاده پاتاوه- دهدشت اختصاص داد

دفتر رهبری ۷۰۰ میلیارد ریال به جاده پاتاوه- دهدشت اختصاص داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد،علی محمد احمدی اظهار داشت: ۴۳۰ میلیارد ریال نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی در بودجه امسال به این جاده ملی اختصاص یافته که با احتساب این مبلغ میزان اعتبار تخصیص یافته به این طرح در سال جاری یکهزار و ۱۳۰ میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: این میزان اعتبار تخصیص یافته برای تکمیل و و شتاب بخشی قطعه سوم این محور به طول ۶۳ کیلومتر است.
احمدی بیان کرد: با توجه به دیداری که اوایل امسال با مسئولان موسسه خاتم‌الانبیا مجری این طرح ملی انجام شد، عزم دولت و مجری با توجه به اهمیت و ضرورت این طرح ملی بر تسریع و شتاب بخشی روند اجرای آن استوار است.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند پرشتاب اجرای این محور در نیمه نخست سال ۹۸ زیر بار ترافیک رود.
قطعه سوم جاده ملی پاتاوه - دهدشت ۶۳ کیلومتر طول دارد، دارای ۱۱ دهنه پل به طول سه هزار و ۱۶۰ متر و حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته مسئولان راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ظرف سال گذشته تاکنون افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال نقدینگی به این قطعه تزریق شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته از محل اعتبارات ملی افزون بر یک هزار میلیارد ریال به این طرح اختصاص یافت که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن به‌صورت نقدی و اوراق به مجری طرح ابلاغ شده است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت که عملیات اجرایی آن مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده حدود ۱۳۷ کیلومتر طول دارد که تاکنون ۷۴ کیلومتر آن افتتاح شده است.
قطعه دوم این جاده به طول ۲۸ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۹۵۰ میلیارد ریال اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با حضور خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.
فاز نخست این طرح از روستای گندی خوری تا سر چناراست که در سال ۸۷ نیز به بهره برداری اولیه رسیده است.
قطعه یا فاز دوم نیز از سرچنار تا لوداب، قطعه سوم از لوداب تا دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه و قطعه چهارم نیز از کمربندی شهر دهدشت تا دهدشت غربی است.
جاده ملی پاتاوه - دهدشت از مهمترین طرح‌های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد

    اداره کل راه و شهرسازی استان کهکيلويه و بويراحمد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات