بسته‌های تشویقی، گامی مثبت برای رونق ساخت و ساز است

بسته‌های تشویقی، گامی مثبت برای رونق ساخت و ساز است

یک کارشناس شهرسازی گفت: بسته‌های تشویقی شهرداری اصفهان، گامی مثبت در جهت رونق ساخت و ساز در این شهر است، البته باید به پیش فرض‌های این طرح توجه ویژه ای شود تا از این طریق اعتماد سرمایه گذاران جلب شود.

مصطفی خضری ظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر فضای بی اعتمادی برای سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش مسکن حاکم است که در جهت رونق ساخت و ساز باید این رویه بهبود یابد.

وی ادامه داد: تعریف بسته‌های تشویقی ساخت و ساز از سوی شهرداری اصفهان فرصت خوبی برای انبوه‌سازان و جلب اعتماد آنان و خروج از رکود ساختمانی است، البته باید به پیش فرض‌های این طرح توجه ویژه‌ای شود.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به ضرورت برگزاری نشست‌های مشترک بین ارگان‌ها، انبوه‌سازان و سرمایه‌گذاران گفت: شنیدن دغدغه‌های ذی‌نفعان ساخت و ساز در قالب نشست‌های مشترک به جلب اعتماد آنان کمک خواهد کرد و تصمیماتی اتخاذ می‌شود که هم منفعت شهر و هم منافع سرمایه‌گذاران لحاظ می‌شود.

خضری در زمینه کاربرد هرچه بهتر بسته‌های تشویقی اظهار کرد: در طراحی بسته‌های تشویقی تنها نباید به مباحث مالی این طرح توجه شود، بلکه لازم است موانع اجرایی و اداری مرتبط با ساخت و ساز در آن لحاظ شود.

وی با بیان اینکه بروکراسی اداری مهمترین معضل موجود در پروژه‌های ساختمانی شهر است، اضافه کرد: بروکراسی اداری انگیزه را از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی می‌گیرد، بنابراین برای تشویق بخش‌خصوصی به سرمایه‌گذاری در اصفهان باید این معضلات رفع شود.

این کارشناس شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به دغدغه‌های ساکنان بافت فرسوده خاطرنشان کرد: لازم است با رویکرد توجه به دغدغه ساکنان محلات فرسوده، بسته‌های تشویقی ویژه‌ای برای این نوع بافت‌های قدیمی در نظر گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات