کتانباف از ایجاد ۱۳ ایستگاه ریل باس اهواز خبر داد

کتانباف از ایجاد ۱۳ ایستگاه ریل باس اهواز خبر داد

شهردار اهواز در مراسم افتتاح قطار ریل باس شهری ایستگاه قدس، اهواز، کارون، میانداشت، اظهار کرد: برای ریل باس اهواز ۱۳ ایستگاه در نظر گرفته شده است که از این تعداد در حال حاضر چهار مسیر توسط مشاور پروژه طراحی شده‌ است .

به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این مراسم که حضرت آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، شریعتی استاندارخوزستان، رسولی عضو هیات مدیره راه آهن کشور، کتانباف شهردار اهواز، فلسفی، باباپور، کعب عمیر، سنواتی، موسوی نژاد و حاجتی رییس، نایب رییس و اعضای شورای شهر و تنی چند از مسئولین استانی حضور داشتند، شهردار اهواز گفت: در سال های گذشته به رغم تلاش های صورت گرفته در خصوص استفاده از ظرفیت های مختلف شهر اهواز مانند ریل باس به عنوان حمل و نقل شهری این اتفاق نیفتاد، اما در این دوره با حمایت مجموعه راه آهن و در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی مبنی بر توسعه حمل و نقل ریلی شهری و عمومی، شاهد اجرای این پروژه بودیم.

وی با بیان اینکه انتظار داریم در بازه زمانی کوتاهی تعداد دیگری ریل باس به مجموعه ریلی قطار شهری اهواز افزوده شود، بیان کرد: برای ریل باس اهواز ۱۳ ایستگاه در نظر گرفته شده است که از این تعداد در حال حاضر چهار مسیر توسط مشاور پروژه طراحی و ۹ ایستگاه دیگر باید در بازه زمانی کوتاهی ایجاد شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با راه اندازی این ریل باس، بخش عمده ای از دانشجویان دانشگاه های آزاد، پیام نور و چمران شهر اهواز و نیز بخشی از شهروندان از حمل و نقل مطلوب شهری بهره مند خواهند شد.

کتانباف افزود: در غرب اهواز، این ریل باس با ورود به شهر، از ایستگاه های میهن، اهواز، نهضت آباد، دانشگاه چمران، آزاد، پیام نور و قدس، عبور و در ایستگاه نورد و محدوده ملاشیه متوقف می شود؛ در شرق نیز ایستگاه های اهواز، علی بن مهزیار، کارون، بدر، باهنر و بنکداران را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این ریل باس باید ظرفیت خوبی در حوزه جابجایی مسافر ایجاد کنیم، تصریح کرد: در کنار این موضوع باید با تعریف خطوط اتوبوسرانی و تاکسی رانی، دسترسی شهروندان را به سیستم حمل و نقل شهری راحت تر کرد.

شهردار اهواز در پایان بیان کرد: پذیرش این خطوط جدید از سوی مردم، زمان بر است، ولی بدون تردید ریل باس از خطوط پر طرفدار و پر جذبه شهری از سوی شهروندان خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات