گزارش پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

گزارش پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور آیت الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر شیراز، جلسه علنی روز دوشنبه ۵ شهریورماه ۹۷ که برای یک ساعت به ریاست «سیداحمدرضا دستغیب» و مابقی جلسه به ریاست «ابراهیم صبوری» نایب رییس شورای شهر شیراز برگزار شد، هیات رییسه دومین سال شورای پنجم در جایگاه مستقر شد و آقایان «ابراهیم صبوری»، «علی ناصری» و «سیروس پاک‌فطرت» پیش از دستور نطق کردند و آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز به ایراد سخن پرداخت.
آیت الله دژکام در سخنانی گفت: همه ما امروز در سطح کشور به این نتیجه رسیده ایم که اگر می خواهیم حرکت انقلابی خود را ادامه دهیم، گروه های مختلف سیاسی کشور باید به نوعی تعامل با یکدیگر را آغاز کنند.
وی ادامه داد: تقابل مسلما بخشی از امکانات و توانایی های ما را مشغول خود خواهد کرد و در این عرصه نبرد تمدن‌ها ، موجب می‌شود طرف مقابل بر ما فائق بیاید.
امام جمعه شیراز بر تقویت توان داخلی تاکید کرد و افزود: باید خود را تقویت کنیم تا بتوانیم در مقابل تمدن قدیمی و ریشه دوانیده غرب، تمدن اسلامی و ایرانی مان را اثبات کنیم.
به اعتقاد آیت الله دژکام
نهاد شورا علاوه بر اینکه یک نهاد اسلامی است، نشانه همفکری همدلی و همگرایی نیز هست که یک نفر در آن تکروی نمی‌کند بلکه مشورت می‌کنند و صلاح خود و مردم را در مشورت می بینند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس از اعضای شورای شهر شیراز خواست
در آغاز سال دوم هدف گذاری کنند برای آنکه بگوییم شورا به عنوان یک نهاد اسلامی می تواند راه حل بسیاری از مشکلات جامعه باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: فرصتی که خدا به شما داده برای عضویت در شورا، بهترین فرصت است که بتوانید دست خود را برای کوچ به آخرت پر کنید و خوش به حال کسی که قدر این فرصت را بداند.
وی با بیان اینکه دوست داشتنی ترین مردم کسی است که بتواند گره ای از کار خلق باز کند و نافع ترین فرد برای مردم باشد، اضافه کرد: عضویت در شورای شهر، فرصت نفع رساندن به مردم است که باید قدر آن را دانست و نباید فرصت سوزی کرد.
وی از شیراز به عنوان  نماد هویت ایرانی و اسلامی یاد کرد و گفت: گاهی اوقات ما یک چیز را می خواهیم اثبات کنیم اما شیراز نیاز به اثبات ندارد و در واقع هست و کسی این مورد را انکار نمی کند.
رییس‌شورای فرهنگ عمومی استان فارس ادامه داد: در شهری که در هویت بخشی به کشور ما اینقدر نقش دارد کار شورای شهر سنگین است.ممکن است ما با اجرا کردن ۴ برنامه این نقش را تنزل دهیم ولی نهایتا تصمیم گیرنده شورا است وشهردار محترم هم باید هر کاری را به عنوان جهت گیری و راهبرد اتخاذ کند در شورا باید تصویب شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس معتقد است در روند توسعه شهر این حیثیت هویت بخشی شیراز را به نوعی کم توجهی کردیم و تا دیر نشده است باید جبرانش کنیم.
ایت الله دژکام بیان‌کرد: بسیاری از ساختمان ها و نمادهای شهری را که میبینیم احساس میکنم آنچه که می خواهد قسمت جدید را با ماهیت شهر شیراز پیوند دهد جایش خالی است. مقداری باید به این قضیه توجه کنیم که می خواهیم چگونه شهری داشته باشیم؟
وی ابراز کرد: بنده هر چه از شیراز شنیده و خوانده ام از زمان سعدی تا به امروز شهری است که یک حس عرفانی و معنوی در آن موج می زند.
به اعتقاد امام جمعه شیراز اگر بناست شیراز یک شهری باشد که حس معنوی القاء کند برخی از سازه های تازه این حس درونش نیست و این توسعه ای که رخ داده است این نوع حس را القاء نمی کند.شما از سمت بافت تاریخی شیراز به سمت معالی آباد که محور توسعه شهری بوده حرکت کنید. کاملا احساس می کنید از یک شهر معنوی به جایی می رود که وارد یک شهر اروپایی شده است.نوع طراحی ها و ساخت و سازها با آن چیزی که در ماهیت شهر شیراز است فاصله گرفته است و به این قضیه باید توجه کنیم.
امام جمعه شیراز اذعان کرد: بنده از شهرک سامان در سمت میان رود گشته ام که ۷-۸ شهرک آنجا قرار دارد.شهری که معروف به گنبدهای فیروزه ای است جایی برای نماز خواندن نبود.این شهر فاصله گرفته است از آن چیزی که بوده است.شما وقتی مسجد را نمی بینید جمع شدن افراد،هویت بخشی به این مکان ها دیگر وجود ندارد یعنی آثار اجتماعی که مسجد دارد حذف شده است و مشکلات و مفاسد اجتماعی خود را نشان می دهد.
آیت الله دژکام بر ضرورت توجه به ساخت مساجد تاکید کرد و گفت: به مسئله محله بودن توجه کنیم.جایی بدون مسجد و هیئت محله نمی شود.این فضا را باید تقویت کنیم.
نماینده رهبری در فارس افزود:  در طراحی و توسعه شهر به حرم احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) به عنوان کانون اصلی و به مساجدی که به عنوان گنبدهای فیروزه ای هستند باید به گونه ای توجه کنیم که طراحی شهر ما با هویت خودمان تناسب داشته باشد.
امام جمعه شیراز گفت: من شب های احیاء دقت کردم نمی خواهم نگاه تنگ نظرانه و خشک داشته باشم.شب های احیا شیراز چه خبر است؟
وی ادامه داد: همه این جوان هایی که به نظر می رسد که انگار از دست ما خسته شده اند اما از خدا که نبریده اند چرا این ذهنیت را القاء میکنیم که انگار همه چیز تمام شده است.این ها پیوندشان با خدا و اهل بیت پیوند محکمی است.دهه محرم به زودی می رسد و شما مشاهده می
کنید که پیوند جوانان با هویت اصلی هنوز قطع نشده است و ما کاری نکنیم که این پیوند ضعیف شود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز،
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دولت جمهوری اسلامی بیش از هر زمان به وجود مدیرانی از جنس رجایی و باهنر و البته فارغ از شعارها و تبلیغات نیازمند است.
«سیداحمدرضا دستغیب» در پنجاه و دومین جلسه علنی(عادی) شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر گفت: عید قربان نماد گذشت در راه خدا ورسیدن به ارتفاع بلند انسان کامل است و چه زیباست آن زمان که انسان همه وجودش را سردست می‌گیرد و به در گاه احدیت تقدیم می‌کند.
وی افزود: به غدیر نخواهیم رسید مگر انکه مفاهیم قربان را درک کرده باشیم؛ غدیر حاصل فهم درست از ارمانهای ابراهیمی و محصول شناخت انسان کامل است و ان زمان ایه(الیوم اکملت لکم دینکم) نازل می‌شود که انسان به معرفت الهی دست یافت.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با تبریک هفته دولت و روز کارمند به دولتمردان و کارمندان صدیق شورای شهر، شهرداری و دیگر کارمندان ادارات دولتی، افزود: فلسفه برگزاری هفته دولت را باید در سلوک عارفانه و زیست عابدانه شهیدان محمد علی رجایی و محمد جواد باهنر جستجو کرد.
وی افزود: هرچند بر عمر انقلاب اسلامی افزوده می‌شود ضرورت این نوع نگرش توام با عمل در زیست مدیران و کارکنان دولت جمهوری اسلامی بیشتر احساس می‌شود.
دستغیب گفت: این روزها انگار با زندگی ساده محمدعلی رجایی، رییس جمهور فقید بیش از پیش غریبه‌ایم، تجمل گرایی، میل به رقابت های ناصحیح و به دور از اخلاق اسلامی، خود بزرگ پنداری و دوری از خرد جمعی و خویشاوند پرستی افاتی است که امروز درخت تنومند مدیریت کشور را هدف قرار داده است.
وی افزود: مباد روزی که ستون مدیریت کشور در گردباد امیال شخصی گرفتار آید و متزلزل شود که ان زمان نمی توان به پایداری ساختمان انقلاب در برابر حوادث مختلف امیدوار بود.
دستغیب گفت: دولت جمهوری اسلامی بیش از هرزمان به وجود مدیرانی از جنس رجایی و باهنر و البته فارغ از شعارها و تبلیغات نیازمند است.
وی افزود: زیست رجایی گونه مدیران مردم را به اینده انقلاب و نظام امیدوار می کند و دسترسی به حکمرانی خوب را تسهیل می بخشد.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: راه رجایی مطلوب مدیریت انقلاب و مردم محور است و فاصله گرفتن از ان، نظام را از ارمان‌های خود دور می کند.
وی ابراز امیدواری کرد که در هفته دولت نه با شعار که باعمل به افکار و اندیشه‌های رجایی و باهنر نزدیک شویم.
افزایش نرخ کرایه جابجایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شهر شیراز
لایحه‌ی شهرداری مبنی بر نرخ کرایه جابه جایی مسافر در شبکه حمل و نقل مسافر شهر شیراز شامل ناوگان در
اتوبوس، مینی بوس، تاکسی و سرویس مدارس در سال ۱۳۹۷ با اکثریت ارا تصویب شد.
به گزارش روابط عمومی واموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «نواب قایدی » سخنگوی شورای شهر گفت: بر اساس این لایحه نرخ تاکسی‌های گردشگری ۲۰درصد، سایرتاکسی‌ها ۱۵درصد و سرویس مدارس۱۵درصد افزایش یافت.
قائدی گفت: بر اساس این لایحه نرخ اتوبوس بر مبنای پیمایش به صورت کیلومتری و بر اساس ورودی ۲۵۱۷ریال و به ازای هر کیلومتر پیمایش خط ۱۳۰ریال است.
وی افزود: نرخ مینی بوس نیز بر اساس ورودی ۴۵۰۰ریال و به ازای هر کیلومتر پیمایش خط ۹۱ریال در این لایحه در نظر گرفته شد.
همچنین لایحه شهرداری شیراز  مبنی بر تعرفه هزینه خدمات و صدور پروانه فعالیت وسایل نقلیه شرکتهای حمل و نقل با اکثریت ارا تصویب شد.
شورای اسلامی شهر شیرازدر پنجاه و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه شهرداری مبنی بر تعرفه هزینه خدمات و صدور پروانه فعالیت وسایل نقلیه شرکتهای حمل و نقل با اکثریت ارا تصویب شد.
بر اساس این لایحه به شهرداری اجازه داده می شود نسبت به دریافت هزینه خدمات فعالیت حمل ونقل بار درون شهری برابر با جدول پیوست ممهور به مهر شورا اقدام شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات