ضرورت احیا و باززنده‌سازی محیط اطراف قلاع دختر و اردشیر

ضرورت احیا و باززنده‌سازی محیط اطراف قلاع دختر و اردشیر

مدیرعامل سازمان قلعه دختر و اردشیر عنوان کرد:


ضرورت احیا و باززنده‌سازی محیط اطراف قلاع دختر و اردشیر



سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
مدیرعامل سازمان قلعه دختر و اردشیر شهرداری کرمان گفت: احیا و باززنده سازی محیط اطراف این منطقه تاریخی در راستای جذب گردشگر شهری ضروری است.
جعفری با اشاره به قدمت دوهزار ساله قلاع دختر و اردشیر، افزود: با تملک سکونت‌گاه‌های غیرایمن و مرمت و به‌سازی اطراف این منطقه تاریخی، ارزش‌های تاریخی و گردشگری آن احیا می‌شود.
وی از پیش‌بینی طرح احیای این دو قلعه در سال ۵۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح در هر دوره تا مرحله‌ای پیش رفته و در نهایت متوقف شده است.
جعفری با اشاره به تصویب طرح احیا و بازسازی قلعه دختر و اردشیر در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور در سال ۸۷ افزود: با این حال، بودجه و منابع موردنیاز اجرای طرح از سوی دولت تعیین شد و برای تملک ۴۰ هکتار در اختیار شهرداری کرمان قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان قلعه دختر و اردشیر شهرداری، از تملک و آزادسازی ۸۵ درصد از املاک اطراف قلعه دختر خبر داد و افزود: همچنین ۲۵ درصد از اطراف قلعه اردشیر نیز تملک شده است.
وی تعیین تکلیف ۸۰ هکتار از زمین‌های اطراف قلعه دختر را ضروری دانست و گفت: باید اعتبار لازم از سوی اداره راه و شهرسازی به نیابت از دولت در اختیار شهرداری قرار گیرد تا با فوریت جهت آزادسازی املاک مسیری و تکمیل این پروژه ملی صرف شود.

فاطمه آرا

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات