شهردار: حادثه کرج درس عبرتی برای جمعه بازار یاسوج

شهردار: حادثه کرج درس عبرتی برای جمعه بازار یاسوج

جمعه بازار یاسوج مکانی پر رفت و آمد و در نقطه ای از شهر یاسوج قرار گرفته که در روزهای جمعه ترافیک سنگینی در خیابان‌های منتهی به جمعه بازار ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، آن گونه که از اسم آن پیداست این مکان تنها باید در روزهای جمعه برای خرید و فروش مورد استفاده قرار گیرد اما در حال حاضر به دلیل فعالیت همه روزه در آن باید نام روز بازار بر چنین مکانی گذاشت.

تلاقی سیم‌ها و پلیت‌ها خطری بالقوه در جمعه بازار یاسوج

جمعه بازار یاسوج شکلی خاص و منحصر به فرد نسبت به سایر جمعه بازارهای کشور دارد و از معابری تو در تو و پیچیده با غرفه‌هایی از جنس فلز یا همان پلیت به زبان محلی درست شده است.

در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا شهر یاسوج مکانی بهتر از مکان فعلی برای خدمات‌دهی به مردم داشته باشد که البته کارهایی هم صورت گرفته و مکانی روبروی مکان فعلی و با هزینه زیادی توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

شهرداری یاسوج به عنوان متولی جمعه بازار و دستگاهی که نظارت بر کار جمعه بازار دارد به دنبال برچیدن مکان فعلی و جایگزینی مکان جدید به جای آن است.

غرفه‌داران جمعه بازار شهر یاسوج با شنیدن این موضوع تجمعی پشت درب شهرداری یاسوج داشتند و خواستار جلوگیری از چنین اقدامی شدند.

ترافیک چندان مهم نیست ترس ما از ...

شهردار یاسوج در همین ارتباط، داستان جمعه بازار یاسوج را مربوط به گذشته دانست و گفت: جانمایی جمعه بازار در گذشته درست نبود و همین موجب ایجاد مشکلات کنونی شده است.

شهردار یاسوج افزود: جمعه بازار یاسوج تبدیل به روز بازار شده و مشکلاتی را ایجاد کرده که از جمله آن‌ها ترافیک و سد معبر و سایر مشکلات است که بحث امروز ما مربوط به چنین مشکلاتی نیست و این‌ها در درجه دوم اهمیت از نظر ما قرار دارند.

وی به مشکل اصلی در جمعه بازار اشاره کرد و گفت: ترس امروز ما از آتش‌سوزی در جمعه بازار یاسوج است که هر لحظه امکان آتش‌سوزی به دلایل مختلف و به خصوص آتش‌سوزی احتمالی به دلیل سیم‌کشی غیر استاندارد برق در این مکان وجود دارد.

ناچار به برچیدن مکان فعلی هستیم

مقدم با بیان اینکه کابل‌های برق در جمعه بازار یاسوج به صورت بسیار خطرناکی از روی غرفه‌های فلزی عبور می‌کنند و به یکدیگر تنیده شده‌اند خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که نمی‌توانیم روی چنین مشکلی چشم پوشی کنیم چرا که در صورت هرگونه حادثه‌ای با جان هزاران نفر سر و کار داریم.

وی به تعداد نزدیک به هزار غرفه‌ای که در جمعه بازار وجود دارد اشاره کرد و گفت: در قبال جان مردم مسوول هستیم چرا که علاوه بر وضعیت کابل‌های برق بیشتر کالاهای موجود در جمعه بازار یاسوج از مواد نفتی درست شده و معابر هم که وضعیت خوبی برای امدادرسانی ندارند.

شهردار یاسوج یادآور شد: لذا بر اساس مصوبات دستگاه‌های مسوول و نظارتی شورای شهر یاسوج تصمیم بر سازماندهی فضای فعلی جمعه بازار شهر یاسوج دارد.

وی به تصمیماتی که در مورد فضای کنونی گرفته شده هم اشاره کرد و گفت: در صورتی فضای کنونی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پارکینگ برای آن در نظر گرفته شود و امکانات لازم را داشته باشد.

مقدم به حادثه‌ای که در جمعه بازار کرج حادث شد و ۷۰۰ غرفه در آتش خاکستر شد اشاره کرد و گفت: چنین حوادثی را می‌بینیم و باید از آن‌ها عبرت بگیریم چرا که در صورت هرگونه حادثه‌ای به خصوص آتش سوزی در جمعه بازار یاسوج علاوه بر میلیاردها تومان کالا و اجناس غرفه‌داران شاهد حادثه و فاجعه انسانی هم خواهیم بود که با پیشگیری نباید اجازه بروز چنین حوادثی را بدهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات