همتی خبرداد:خسارت میلیاردی متخلفان به محیط زیست خراسان رضوی /دستگیری ۴۱۷ شکار چی غیر مجاز دراستان

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری ۴۱۷ شکارچی غیر مجاز از ابتدای سال تاکنون در استان خبرداد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی،تورج همتی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای سال تاکنون ۴۱۷ نفر متخلف شکار و صید را در طبیعت استان دستگیر و اعمال قانون کرده اند.

وی ضمن اشاره به اینکه برای متخلفان ۲۷۰ پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شده گفت: متخلفان بیش از ۱۲ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال بابت شکار و صید غیر مجاز جانوران وحشی به محیط زیست استان خسارت وارد کرده اند .

همتی ادامه داد: از دستگیر شدگان ۶۲ قبضه اسلحه شکاری  که ۱۵ قبضه آن غیر مجاز بوده است و  ۱۱۵۵ فشنگ شکاری کشف و ضبط شده است.

این مقام مسئول همچنین از کشف   ۶۷ راس اجزاء و  لاشه  انواع پستانداران از قبیل قوچ و میش وحشی، آهو،کل و بز وحشی و گراز از ناحیه متخلفان درسراسر استان خبر داد و افزود:۷۵۰ قطعه مینا ،۱۵۰۰ طوق کبک زنده و ۵۰۰ قطعه انواع پرندگان وحشی نیز از صیادان و شکارچیان غیر مجاز ضبط شده است .

وی ادامه داد:  ۱۶ راس بره میش و آهوی و حشی  نیز درنیمه نخست سال از متخلفان توقیف گردیده و در این زمینه با پایش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به پیشگیری و  دستگیری ۲۴ متخلف  قبل از اقدام به شکار شده اند که برای آنان نیز پرونده "شروع به شکار" تشکیل شده است .

همتی همچنین ضمن اشاره به گستردگی فعالیت یگان حفاظت محیط زیست گفت: مامورین یگان موفق به کشف ۳۵۹ قطعه ماهی رودخانه ،جلوگیری از چرای غیرمجاز ۱۴۵۰۰ راس دام سبک در مناطق چهارگانه  دراین مدت شده اند.

وی درحوزه انسانی نیز به صدور ۱۵۵ اخطاریه به واحد های صنعتی و جلوگیری از ۳۱۶ مورد آلودگی زیست محیطی و همچنین ممانعت از   ۲۷ مورد تخریب مراتع و  تصرفات توسط ماموران یگان خبر داد و افزود: چندین مورد اطفا حریق نیز به مساحت حدوداً ۱۰۰ هکتار در سطح مناطق استان به همت ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان صورت پذیرفته است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات