شکارچیان غیر مجاز در دام یگان حفاظت محیط زیست جغتاى

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان جغتای گفت: در ۱۵ روز اخیر دو باند شکار و فروش گوشت حیوانات وحشى در جغتاى دستگیر شدند.

مصطفی کلاته بیان کرد: طى همکارى با یگان حفاظت محیط زیست جوین و  اطلاعات نیروى انتظامى یک گروه شکارچى که اقدام به شکار و فروش قوچ و میش و آهو در جغتاى مبادرت میکردند دستگیر و به دادگاه معرفى گردید.

وی عنوان کرد: از متخلفان اجزاء و گوشت یک راس آهو و ۲ راس قوچ و تعداد ۵ قبضه سلاح از جمله گلوله زنى، ساچمه زنى و بادى و مقدار زیادى مهمات و ادوات شکار کشف گردید.

کلاته ادامه داد: ضمن بازرسى از منزل متخلفین در روستاى جاورتن جغتای کشف اجزاء و گوشت یک راس کل و یک راس قوچ و ۳ دستگاه دوربین و ادوات شکار به عمل آمد.

سرپرست محیط زیست جغتای ضمن اشاره به متهمین افزود: متهم در بازجویی به شکار یک راس قوچ دیگر اعتراف نمود و قاضى متهم را روانه زندان نمود.

لازم به ذکر است؛ ۷ نفر شکارچى که اغلب متخلف و سابقه دار می باشند در طى این دو پرونده به دادگاه معرفى گردیدند و متخلفین می بایست مبلغ ۶۰ میلیون تومان بابت ضرر و زیان به حساب خزانه واریز نمایند.

جغتاى در شمال غربى خراسان رضوى و با مناطق کوهستانى با پوشش گیاهى قابل توجه در مجاورت استانهاى سمنان و خراسان شمالى قرار گرفته است

این شهرستان بخاطر وجود مناطقى از جمله پناهگاه حیات وحش میاندشت و پارک ملى توران میزبان پستانداران از جمله قوچ و میش، کل و بز، آهو، پلنگ و گاهی یوز پلنگ میباشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات