توسعه زیرساخت ها برای ارومیه ۲۰۲۰ در حال انجام است/عدم تعطیلی پروژه های شهرداری ارومیه با وجود بحران های مالی

توسعه زیرساخت ها برای ارومیه ۲۰۲۰ در حال انجام است/عدم تعطیلی پروژه های شهرداری ارومیه با وجود بحران های مالی

شهردار ارومیه گفت:  تاکنون ۵۰ درصد از افق۱۴۰۴ شهر ارومیه تحقق یافته است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور در دیدار جمعی از شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرهای استان قزوین اظهار کرد: کلید واژه توسعه با وحدت و تعامل  رقم می خورد.

وی افزود: طرح افق ۱۴۰۴ شهر ارومیه یعنی شهری سبز، سالم، فرهنگی، مجهز به فناوری اطلاعات، حمل نقل ریلی و برخورداری شهروندان  از اقتصاد د پویا از سال ۹۱ کلید خورد و تاکنون ۵۰ درصد از افق۱۴۰۴ شهر ارومیه تحقق یافته است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه در سایه تعامل و همدلی؛ استان آذربایجان غربی و ارومیه توسعه یافته است، گفت: با نگاه بخشی نمی توان به توسعه دست یافت و توسعه در سایه تعامل و وحدت رقم می خورد.

وی افزود: در تحقق یکی از محورهای افق ۱۴۰۴ یعنی شهر سالم، رینگ میانی شهر ارومیه با ۱۷ تقاطع غیر همسطح وارد فاز اجرایی شد و در حال حاضر از ۱۷ تقاطع غیر همسطح فقط تقاطع غیر همسطح آذربایجان که درست اجرا باقی مانده است.

به گفته حضرت پور با ساخت این رینگ زمان رسیدن شهروندان از مبدا به مقصد از ۴۰ دقیقه به ۱۵ دقیقه رسیده است و این مهم منجر به کاهش ترافیک و در نتیجه کاهش بار آلودگی هوای شهر ارومیه شده است.

وی یادآور شد: رینگ کمربندی دوم به طول ۲۹ کیلومتر برای رسیدن به شهر سالم درحال اجراست.

شهردار ارومیه با اشاره به گسترش فضای سبز در شهر ارومیه تصریح کرد: از سال ۹۱ تاکنون در جهت برخورداری شهروندان از فضای سالم و پاک ۳۰۰ هکتار فضای سبز در سطح  شهر ارومیه ایجاد شده است .

وی اظهار کرد: برای رسیدن به اقتصاد شهری و از آنجایی که  ۳۰ درصد جمعیت ارومیه از کشاورزی ارتزاق می کنند، توسعه محصولات کشاورزی در اولویت ها قرار گرفت، به طوریکه میزان صادرات محصولات کشاورزی از  ۵۰ هزار تن در سال ۹۱ به  ۵۰۰ هزار تن در سال ۹۶  رسید.

حضرت پور افزود: مدیریت شهری ارومیه ۲۰۲۰ را به عنوان  شهری ایده آل برای گردشگری مطرح و اقدامات  لازم برای تحقق آن چون توسعه زیرساخت ها در حال انجام است.

وی گفت: در راستای تحقق افق ۱۴۰۴ و برخورداری شهروندان از حمل و نقل ریلی، اجرای پروژه تراموا در دستور کار قرار گرفت و این پروژه  بدلیل مشکلات مالی و ارزی در راه اندازی با موانعی مواجه شد که با تثبیت نرخ ارز این مهم تحقق می یابد .

شهردار ارومیه یادآور شد: از  لحاظ نگاه فرهنگی و تحقق افق ۱۴۰۴  یعنی شهر فرهنگی؛ همگرایی در بین ادیان و مذاهب  مختلف موجود در شهر ارومیه تقویت یافته و برای رسیدن به این نگاه  ۱۵ فرهنگسرا در مناطقی که با چالش  های فرهنگی مواجه بودند راه اندازی شد .

وی تاکید کرد: از سال ۹۳ تا تاکنون بدلیل مواجهه با بحران های مالی، تمامی قراردادها بر اساس تهاتر  نقدی ۱۰۰ درصد صورت گرفته و تاکنون هیچ پروژه ای  با وجود بحران های مالی تعطیل  نشده است.

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: امید است لایحه  درآمدهای پایدار شهری در مجلس شورای اسلامی  تصویب شود تا مدیریت شهری از لحاظ پرداختی حقوق پرسنل با مشکلات مواجه نشود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات