اجتماع بزرگ زینبیون با حضور ملایه ها و زنان مداح برگزار می شود

اجتماع بزرگ زینبیون با حضور ملایه ها و زنان مداح برگزار می شود

سراج معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اهواز از اجتماع بزرگ زینبیون با حضور ملایه ها و زنان مداح اهواز در محل تالار شهید علی جمالپور خبر داد.

سراج گفت: در آستانه ماه محرم الحرام و لزوم برنامه ریزی برای برگزاری هرچه بهتر برنامه های عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (علیه السلام) اجتماع بزرگ زینبیون با حضور ملایه ها و زنان مداح اهواز برگزار می شود.

وی هدف از تشکیل چنین اجتماعی را ثبت و ضبط نواهای آیینی و عاشورایی دانست و اظهار داشت: هر ساله شاهد آن هستیم که در ماه محرم و صفر روضه ها و هیئات بسیاری تشکیل شده و همه شهروندان در صدد آن هستند نقش فعالی در انجام این برنامه ها داشته باشند. با توجه به اینکه بسیاری از برنامه ها بصورت مستقل توسط زنان اهوازی برپا می شود، برگزاری چنین اجتماعی برای برنامه ریزی هرچه بهتر و در ادامه ثبت و ضبط آن ضروری به نظر می رسد. هم چنین هدف مهم دیگری که درنظر گرفته شده است، تجلیل از ملایه ها و زنان مداح است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار در ادامه افزود: زنده نگه داشتن مجالس عزاداری امام حسین (علیه السلام) برکات فراوانی داشته است. تا جایی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، ۴۰ سال مقاومت و سرافرازی در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و جمهوری اسلامی ایران، به مدد بهره گیری از درس های فراوان عاشورا بوده است. هم چنین ما پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ تحمیلی خود را مرهون خون شهدای کربلا هستیم.

وی با ابراز امیدواری در خصوص آن که حرکت اجتماع زینبیون می تواند در سراسر کشور همگانی شود، تصریح کرد: جریان سیدالشهدا منحصر به محرم و صفر نیست و می توان حرکت های بزرگ دیگری در زیر سایه محرم و صفر انجام داد.

به گزارش امور ارتباطات، اجتماع بزرگ زینبیون با حضور ملایه ها و زنان مداح اهواز در مورخ یکشنبه ۱۹/۶/۹۷ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در محل تالار شهید علی جمالپور واقع در امانیه، جنب فرمانداری اهواز تشکیل خواهد شد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اهواز

    منبع خبر

    شهرداری اهواز

    شهرداری اهواز یک شهرداری در شهر اهواز می باشد

      نظرات