دیدار شهردار، نماینده و اعضای شورای اسلامی شهر تاکستان با استاندار

دیدار شهردار، نماینده و اعضای شورای اسلامی شهر تاکستان با استاندار

به گزارش روابط عمومی شهرداری تاکستان بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تشکر از حسن نظر استاندار محترم در خصوص اختصاص زمان جهت بررسی حل مشکلات شهری تاکستان با مدیران شهری و شورای اسلامی شهر تاکستان عنوان داشت : تاکستان به لحاظ قدرت و پیشینه شهری یکی از بزرگترین شهرهای استان می باشد. که از لحاظ ساختار شهری وضعیت مطلوبی ندارد و توجه ویژه مسئولین به ویژه حمایت های مادی و معنوی استانداری در خصوص تغییر سیمای شهری و انجام کارهای برجسته در سطح شهر می تواند موجبات رضایتمندی و اعتماد شهروندان به مدیریت شهری را فراهم آورد و همچنین تاثیر بسزایی بر پرداخت عوارض شهری جهت برنامه ریزی های شهرداری خواهد گذاشت . طاهرخانی با اشاره به اینکه در جهت تحول سیمای شهری تاکستان از حالت کنونی به وضعیت مطلوب قبلا درخواست مساعدت  ویژه از سوی استانداری صورت گرفته و در این راستا پیگیری های لازم از سوی مقامات کشور دنبال می شود.

در ادامه ی جلسه، صیاد رحمانی ریاست شورای اسلامی شهر تاکستان در ابتدا با تشریح وضعیت شهر مبنی بر اینکه شهر تاکستان با وسعت ۱۲۲۰ هکتار مساحت، دارای ۱۷۵ هکتار بافت فرسوده، ۷۰ هکتار بافت حاشیه، ۲۵۰ هکتار بافت هدف، ۲۲۵ هکتار توسعه شهری برای آینده و هچنین ۷۵۰ هکتار وضعیت موجود جهت سکنه می باشد که خارج از بافت حاشیه و بافت فرسوده می باشد. وی در ادامه، وضعیت جمعیت شهر تاکستان را بر اساس آمار سال ۹۵ ،  ۸۰۳۰۰  نفر عنوان داشت و تاکستان را از لحاظ آماری از شهرهای مهاجر پذیر دانست و خاطرنشان نمود: از سال ۸۵ تا ۹۵ رشد جمعیت تاکستان نزدیک به صفر بوده همچنین به دلیل مهاجرت روستائیان اطراف به داخل شهر و همچنین وجود مهاجران غرب کشور از طرف شهروندان تاکستان نیز به شهرهای اطراف مهاجرت کرده که این موضوع می تواند موید این مطلب می باشد.

وی کیفیت زندگی در سطح تاکستان را پایین دانست و عنوان داشت:  بافت فرسوده و بافت خالی از سکنه در این شهر به شدت رشد کرده و از طرفی بافت حاشیه نشینی نیز به تبع آن از سوی دیگر رشد نموده و به همین منوال شهر تاکستان با این دو مولفه ی مخرب در مدیریت شهری مواجه بوده و هست.

صیاد رحمانی در ادامه با اشاره به انواع فضاهای موجود در شهر تاکستان؛ به تشریح وضعیت و کیفیت فضای سبز، فضای آموزشی، فضای اداری، فضای آسفالت و معابر شهر تاکستان پرداخت.

رئیس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه سرانه درآمدی شهرداری برای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان است این موضوع را  از بزرگترین مشکلات مدیریت شهری و اداره شهر دانست و خاطرنشان کرد : شهر تاکستان با سرانه استاندارد بسیار فاصله دارد و به همین دلیل شهرداری جهت رفع مشکلات و تامین هزینه های جاری خود مجبور به جبران آن از طریق تهیه منابع مالی از بانک زمین شهرداری نموده که این موضوع نیز مشکلات خامی فروشی را به همراه خواهد داشت.

مهندس صیاد رحمانی در ادامه از مولفه های وضعیت یک شهر پویا به دارا بودن فضای سبز، فضای فرهنگی همراه با شور و نشاط برای شهروندان اشاره کرد و افزود : این موضوع در شهر تاکستان بسیار ضعیف می باشد بطوریکه در بافت جنوب شهر علیرغم وجود بیش از ۲ هزار واحد تجاری من جمله بازار سنتی استقبال چندانی از آنها نمی شود.

صیاد رحمانی در ادامه با اشاره به فرصت های خوب شهر تاکستان اعم از صنعت کشاورزی، بانکداری، اتوبان، راه آهن ، حیات وحش  باشگل، توربین های بادی، زبان، انگور و از همه مهم تر مردم با صفا و مهربان و میهمان نواز تاکستان اشاره کرد و بزرگترین تهدید را برای شهر تاکستان عدم توجه مدیران به فرصت ها بوده که نگاه ویژه ای به این مورد نبوده و منجر به این شده که ما هم اکنون شاهد آن در شهر هستیم.

در ادامه حسین بهزادپور شهردار تاکستان با اشاره به اینکه خط راه آهن که از مسیر ۶ کیلومتری داخل شهر تاکستان گذشته موجب مشکلات عدیده ای در زندگی شهروندان و وضعیت سیما و منظر شهری تاکستان گردیده و این معضل شکاف زیادی بین محدوده جنوب و شمال ریل راه آهن از نظر توسعه شهری ایجاد نموده اضافه کرد: با عنایت به اینکه مقرر گردیده توسعه و احداث خط جدید در کنار فضای موجود انجام گردد از جنابعالی درخواست داریم در این خصوص از نگرانی شهروندان کاسته شود و از این فرصت در رسیدن به توسعه شهر تاکستان که در نگاه شهروندان از پشتوانه اجتماعی برخوردار است نسبت به تامین انتظارات مردم استفاده گردد. همچنین تعییین تکلیف حریم ۳۰ متری تاسیساتی از جهت انجام معاملات و ساخت و ساز توسط مالکین بدون ارائه استعلام از راه آهن و ساماندهی حاشیه ۱۷ متر حریم راه آهن با ایجاد دیوار صوتی و ساماندهی ۱۷ متر حریم راه آهن با ایجاد فضای سبز و منظر مناسب و احداث ۴ دهنه تقاطع غیر همسطح در ۴ نقطه شریانی  اتصال جنوب به شمال شهر و ساماندهی تقاطع غیر همسطح ۲۲ بهمن جنوب از دیگر پروژه هایی ست که انتظار می رود مورد توجه و مساعدت قرار گیرد. توجه به وضعیت توپوگرافی شهر تاکستان و موقعیت راه آهن وجود آبهای سطحی در مواقع بارندگی در سطح بلوار امام خمینی (ره)  و زیر گذرهای موجود یکی از معضلات شهر بوده که با احداث تقاطع های غیرهمسطح جدید این امر تشدید گردید که لازم است در مطالعه و طراحی و  اجرای هدایت آبهای سطحی ادارات راه آهن همکاری لازم صورت پذیرد.

مهندس حسین بهزاد پور یکی از علل عدم پیشرفت شهر را عوامل داخلی و درونی خواند و راهکار برون رفت از وضعیت فعلی را در جدا کردن مباحث توسعه شهری از موضوعات سیاسی دانست.

شهردار تاکستان مشارکت مردم را مقدمه توسعه شهر دانست و افزود با اختصاص بیشتر اعتبارات دولتی و همراهی شهروندان پیشرفت خوبی را شاهد خواهیم بود.

بهزاد پور با ۵ درخواست کتبی زیر خواستار مساعدت استاندار شد :

عنوان نامه شماره ۱ : اجازه فضاسازی و بازآفرینی تپه خله کوه توسط شهرداری از میراث فرهنکی

عنوان نامه شماره ۲ : پاسخ کمسیون مربوط به اختصاص پسآب  به عنوان آب خام جهت آبیاری فضای سبز شهر توسط آب منطقه ای استان

عنوان نامه شماره ۳ : تملک زمین مرکز تحقیقات جهت کاربری فضای سبز و پارک بانوان

عنوان نامه شماره ۴ : تخصیص اعتبارات چند اداره در پارک کوهستانی شهدای تاکستان

عنوان نامه شماره۵ :  تعیین تکلیف راه آهن و اقدامات پس از آن

در ادامه این دیدار دیگر  اعضای شورای اسلامی شهر به بیان نظرات و درخواست های خود پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تاکستان

    منبع خبر

    شهرداری تاکستان

    شهرداری تاکستان

    شهرداری تاکستان یک شهرداری در شهر تاکستان می باشد

      نظرات