پاکسازی تپه عباس آباد همدان به مناسبت روز پاکسازی تفرج گاه ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: روزانه ۱۰۰ تن زباله در حاشیه راه های ایران توسط هموطنان رها می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان سید عادل عربی با بیان این مطلب در مراسم پاکسازی تپه عباس آباد همدان به مناسبت روز پاکسازی تفرج گاه ها و مکان های گردشگری کنار جاده ای، افزود: روزانه هزار و ۱۰۰ تن زباله در استان تولید و دفع می شود که ۸۰۰ تن آن زباله شهری و قابل مدیریت است و ۳۰۰ تن در طبیعت رها می شود.
عربی با بیان اینکه معضل پسماند پلاستیکی ریشه در فرهنگ مصرف گرایی ایران دارد ادامه داد: معضل زباله پلاستیکی در جنگل ها و طبیعت حادتر است زیرا جمع آوری و دفع نمی شود و به این صورت در حاشیه راه ها نیز زباله ها به وفور به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه حفاظت محیط زیست به تنهایی قادر به سرانجام رساندن این مسئله نیست اظهار کرد: رفع معضل زباله حاشیه راه ها و طبیعت و پسماندهای پلاستیکی به مشارکت همگانی بستگی دارد و اقدام اصلی ما در این زمینه فرهنگسازی و آموزش است.
گفتنی است مراسم پاکسازی تپه عباس آباد همدان عصر روز جمعه به مناسبت روز پاکسازی تفرج گاه ها و مکان های گردشگری کنار جاده ای به همت  موسسه ورزشی زیست محیطی کوهستان سبز استان مرکزی و فعالان محیط زیست و با مشارکت حفاظت محیط زیست استان همدان برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات