جهاد کشاورزی مامور رفع پسماندهای کشت زیر پلاستیک شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان، مجید اسکندری با بیان این خبر افزود: در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان رزن مصوب گردید، جهاد کشاورزی شهرستان علاوه بر آموزش و ترویج جدی کشاورزان شهرستان در زمینه مدیریت صحیح پسماند های کشاورزی، لیست مشخصات تمامی کشاورزانی که در سال جاری اقدام به کشت زیر پلاستیک نموده اند را به دبیرخانه کارگروه اعلام نمایند تا پس از هما هنگی با دادستان محترم شهرستان در خصوص چگونگی برخورد قانونی با کشاورزان متخلف اقدام گردد.
وی ادامه داد: مسائل و مشکلات ناشی از پسماندهای کشاورزی خصوصاً پسماندهای ناشی از کشت های زیر پلاستیک که یکی از معضلات اصلی شهرستان رزن در زمینه پسماند به حساب می آید.
اسکندری خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ پرونده در این زمینه توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تشکیل و پس از معرفی به مراجع قضایی، متخلفان به پرداخت جرائم نقدی از ۲۰ میلیون تا ۸۰ میلیون ریال و همچنین مجازات حبس از ۹۱ روز تا یکسال محکوم گردیدند.
وی اظهار کرد: با وجود برخورد جدی سال گذشته اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با موضوع پسماندهای کشاورزی ناشی از کشت های زیر پلاستیک و همچنین کاهش منابع آبی شهرستان، سطح زیر کشت هندوانه که اصلی ترین محصولی است که به روش زیر پلاستیک کشت می شود، از ۱۰۰۰ هکتار سال گذشته به ۵۵۰ هکتار در سال جاری کاهش یافته است.
گفتنی است کارگروه مدیریت پسماند شهرستان رزن به ریاست مهندس کاویانی معاون فرماندار، در محل فرمانداری شهرستان تشکیل  شد.
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات