دوره آموزشی تخصصی مدیریت خطر پذیری سوانح طبیعی و انسان ساخت برگزارشد

دوره آموزشی تخصصی مدیریت خطر پذیری سوانح طبیعی و انسان ساخت برگزارشد

به گزارش شهریار، دوره آموزشی تخصصی مدیریت خطر پذیری سوانح طبیعی و انسان ساخت در شهر تبریز برای مدیران بحران مناطق شهرداری و فرماندهان آتش نشانی، با همکاری دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتش نشانی و اساتید سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور به مدت ۲ روز برگزار شد.

سر آتش یار پدرام اقدسی، رییس دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه شهر تبریز در طی سالیان متوالی همواره با بحران های طبیعی از جمله زلزله های ویرانگر، سیل و .... مواجه بوده و خسارات جانی و مالی بسیاری را تجربه کرده است، افزود:

سازمان های آتش نشانی جزو سازمان های امداد رسان و آماده باش در زمان وقوع بحران است و لازم است بررسی های بیشتر و تخصصی دیگری در زمینه شناسایی، مقابله و اقدامات آمادگی و پیشگیرانه در این خصوص انجام گیرد که در مواقع بروز بحران، نیروهای امدادی بتوانند انواع راهکار های موفق برای مقابله با بحران را بیاموزند.

وی ادامه داد؛ در طول این دوره آموزشی کوتاه مدت، فرماندهان و مدیران بحران شهرداری مناطق شهرداری تبریز به بررسی نقاط حادثه خیز و خطر پذیر شهر تبریز پرداخته و با تهیه نقشه خطر برای آن، راهکارهای پیشنهادی برای برون رفت از خطرات ، اقدامات و هماهنگی  و وظایف ارگان های مرتبط با مقابله با بحران  نیز در این کارگاه آموزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رییس دانشگاه علمی کاربردی  سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، افزود؛ از دیگر اقدامات موثر برگزاری این دوره آموزشی تخصصی کوتاه مدت می توان به کنکاش مناطق مختلف شهر تبریز از بابت حادثه خیزی در زمان وقوع بحران اشاره کرد که مدیران بحران و فرماندهان آتش نشان به صورت گروهی به بررسی مشکلات احتمالی و راهکاری های برون رفت از خطر پرداخته که در نوع خود می تواند موجب آگاه سازی و بصیرت افزایی در خصوص مقابله با انواع پیامدهای ناشی از بحران موثر باشد.

وی متذکر شد؛ این دوره آموزشی توسط مهندس نورالهی و نراقی از کارشناسان برجسته سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برگزار شد که تاثیرات بسزایی در دیدگاه و عملکرد شرکت کنندگان در کلاس های آموزش داشت.

اقدسی با اشاره به اعزام گروه منتخب از سازمان های آتش نشانی کشور از جمله آتش پاد داوود طالب نژاد مدیر عامل سازمان آتش نشانی  به کشور ژاپن با عنوان " دوره ظرفیت سازی برای مقابله با حوادث و سوانح در کشور ژاپن" در سال گذشته  افزود: با کسب دانش های مربوطه در طول دوره یک ماهه و اقتباس از  اقدامات آن کشور برای مقابله با بحران و حوادث، مصمم به اجرای بهتر و تخصصی و متناسب با شرایط شهر تبریز هستیم و امیدواریم این اقدامات ایمنی و پیشگیرانه تاثیرات چشمگیری در کاهش میزان خسارات در زمان بحران داشته باشد.

وی متذکر شد؛ دانشگاه علمی کاربردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمن شهرداری تبریز با پیگیری و برگزاری دوره های آموزشی مربوطه در حوزه مدیریت بحران شهر، اقدامات بس موثر در این راه گام برداشته که تاسیس دبیرستان آتش نشانی و آموزشی تخصصی کوتاه مدت ویژه مدیران بحران شهرداری و فرماندهان آتش نشان از جمله مهمترین آنهاست.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات