فرهنگسازی راهکار رفع معضل ترافیک شهری در ارومیه

فرهنگسازی راهکار رفع معضل ترافیک شهری در ارومیه

شهردار ارومیه گفت: حل معضل ترافیک  سطح شهر ارومیه  بدون فرهنگ سازی و بدون همت و کمک شهروندان ممکن نیست.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه، محمد حضرت پور ، شهردار ارومیه  صبح امروز با حضور در برنامه زنده رادیویی شهریمیز با اشاره به مدیریت جدید در حوزه ارتباطات و اموربین الملل، اظهار کرد:  مدیریت جدید  در جهت تنویر افکار عمومی ، ارتباط با مردم و پرسنل درون مجموعه اهداف خود در حوزه کاری را باید پیگیری و به منصه ظهور برساند.

وی با تاکید دوباره بر اینکه روابط عمومی حلقه ارتباطی بین مردم و سازمان است، افزود:  مدیران یک مجموعه  باید با حضور  در بین مردم و انجام بازدیدهای میدانی از محلات مختلف شهر و خروج از یک چارچوب شیشه ای از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند، چرا که این مهم باعث حل مشکلات و حرکت به سمت یک شهر توسعه یافته می شود.

شهردار ارومیه در ادامه  با بیان اینکه حل معضل ترافیک  سطح شهر ارومیه  بدون فرهنگ سازی ممکن نیست، گفت:  معضل ترافیک با فرهنگسازی درست و توسط شهروندان  رفع می شود اگرچه ایجاد زیر ساخت ها  در کنار این مهم ضروری است.

حضرت پور ادامه داد:  هر چقدر در توسعه زیر ساخت هزینه کنیم  تا زمانی که مقوله فرهنگ سازی توسط شهروندان صورت نگیرد  موانع از سر راه معضل ترافیک برداشته نمی شود.

وی با اشاره به معضل ترافیک و کاهش آن،  بیان کرد:  در سال های گذشته زمان رسیدن از مبدا به مقصد در سطح شهر  ۴۰ دقیقه بود که این زمان با ساخت ۱۷ تقاطع غیر هم سطح کاهش یافت و این عملیات  منجر به کاهش ترافیک شد که البته ساخت کمربندی دوم شهر ارومیه  نیز تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

حضرت پور ضمن اشاره به الکترونیکی کردن خدمات شهرداری  در راستای کاهش  ترافیک، عنوان کرد:  در حال حاضر شهر ارومیه جزو پنج شهر هوشمند کشور است و در تلاشیم به تدریج ۲۳ خدمت شهرداری را بصورت الکترونیک انجام دهیم.

شهردار ارومیه از اجرای طرح ترافیکی آزمایشی به مدت یک هفته  در آستانه بازگشایی مدارس خبر داد و تصریح کرد:  در راستای اجرای مصوبه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان و در جهت روان سازی ترافیک از مورخه هفدهم شهریور مسیر میدان امام حسین(ع) به سمت خیابان امام خمینی(ره) و خیابان حافظ یک طرفه خواهد شد.

وی از شهروندان در خواست کرد در اجرای این طرح با پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.

حضرت پور همچنین با توجه به فرا رسیدن دهه اول ایام محرم گفت: هیئات مذهبی هماهنگی لازم جهت روان سازی ترافیک با پلیس راهنمایی و رانندگی را داشته باشند.

شهردار ارومیه از برگزاری مراسم اعلان عزای حسینی و آغاز ماه محرم در ارومیه خبر داد و خاطرنشان کرد:  روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه راس ساعت ۱۸  در میدان انقلاب و در مقابل ساختمان شهرداری ارومیه اعلان عزای شهر  به صورت هماهنگ برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات