رانندگان در ایام عزاداری محرم توجه بیشتری به...

رانندگان در ایام عزاداری محرم توجه بیشتری به...

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین؛ وهاب میزانی افزود: همزمان با فراررسیدن ماه محرم و آغاز مراسم های عزاداری شهروندان نیاز است یک سری تمهیدات ترافیکی برای جلوگیری از تصادفات درون شهری به ویژه در محدوده برگزاری این مراسم ها اجرایی شود.

وی عنوان کرد: به این منظور هر ساله در ایام ماه محرم به ویژه در دهه اول محرم که اوج فعالیت هیئت ها و دستجات عزاداری در معابر سطح شهر است، تمهیدات لازم توسط پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اندیشیده شده و راهکارهای مورد نیاز اجرایی می شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به فرهنگ استفاده از لباس مشکی در ایام محرم و صفر در بین مردم ایران تصریح کرد: با توجه به اینکه در این ایام اکثر مردم لباس مشکی و تیره به تن می کنند علاوه بر رعایت نکات ایمنی و ترافیکی توسط عابران پیاده، رانندگان نیز باید در شب هنگام توجه بیشتری به تردد عابران از عرض معابر داشته باشند تا شاهد بروز تصادف بین عابران پیاده و خودروها نباشیم.

میزانی گفت: استفاده از لباس های تیره و مشکی در شب هنگام میدان دید رانندگان را کاهش داده و احتمال بروز تصادف افزایش می یابد بنابراین رانندگان و شهروندان در این ایام بیش از هر زمان دیگری باید در هنگام تردد از عرض معابر دقت و توجه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین لازم است شهروندان  خودروهای خود را در پارکینگ های مشخص شده در این ایام پارک کنند تا مانع حرکت دستجات عزاداری نشوند.

وی با اشاره به علت اصلی تاکید بر رعایت بیشتر قوانین ترافیکی برای حضور در مراسم های ایام محرم اظهار کرد:  بر اساس آمارهای به دست آمده از بررسی های کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک در سطح جهان، بیشترین آمار تصادفات فوتی و جرحی درون شهری مربوط به استفاده از لباس های با رنگ تیره در شب هنگام بوده است بنابراین تقاضا داریم شهروندان به این مهم دقت داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با بیان برخی از آمارهای احصا شده مربوط به بروز تصادف در سال های گذشته عنوان کرد:  در سال ۹۵، ۴۷ تصادف درون شهری شامل  ۳۶ مورد جرحی و ۱۱ مورد فوتی بین خودرو و عابرپیاده گزارش شد که ۶۷ درصد مصدومان لباس تیره به تن داشتند.

میزانی افزود:  در سال ۹۶ نیز ۶۰ مورد تصادف جرحی و ۸ مورد تصادف منجر به فوت درون شهری در قزوین گزارش شده که در ۲۵ مورد آن، عابران پیاده لباس تیره به تن داشتند بنابراین به وضوح مشاهده می شود که لباس تیره در افزایش آمار تصادفات درون شهری در شب هنگام نقش مهمی ایفا کرده و نیاز است رانندگان و عابران پیاده در ایام محرم که استفاده از لباس های تیره و مشکی افزایش می یابد؛ دقت بیشتری داشته باشند.

وی ضمن آرزوی قبولی عزاداری های شهروندان یادآور شد: امید است شهروندان عزیز قزوینی در ایام برگزاری مراسم های عزاداری نهایت همکاری را با مسوولان امر داشته باشند تا ایمنی کامل در معابر سطح شهر برقرار شده و شاهد بروز تصادف در این ایام نباشیم.

پایان پیام

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات