۳۵ شرکت و سازمان شهرداری ادغام، منحل و یا واگذار می شود

۳۵ شرکت و سازمان شهرداری ادغام، منحل و یا واگذار می شود

www.bananews.irمدیر کل امور مجامع و شرکتهای شهرداری تهران با بیان اینکه ۳۵ سازمان و شرکت وابسته به شهرداری تهران ادغام، منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می شود گفت: در نهایت ۴۰ شرکت فعال در شهرداری به فعالیت خود ادامه می دهند.

به گزارش بنانیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سعید اقدامیان با اشاره به روند ادغام و انحلال سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه شهرداری تهران افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر از تمامی سازمانها و شرکتهای زیر مجموعه شهرداری، ۳۰ شرکت غیر فعال بود و تعدادی از ۷۵ شرکت نیز باید ادغام، منحل و یا به بخش خصوصی واگذار می شد که بعد از اجرای این مراحل تعداد سازمانها و شرکتهای فعال زیر مجموعه شهرداری به ۴۰ مجموعه می رسد.

وی افزود: تاکنون از این تعداد ۱۴ شرکت منحل شدند و همه ماموریتهای آنها در سازمان دیگری در حال انجام است تا دوره انحلال و تعیین تکلیف مالی آن انجام شود.

اقدامیان اظهار داشت: همچنین هفت شرکت نیز به طور کامل فروخته و به بخش خصوصی واگذار و حدود ۶۰۰ نفر از نیروی انسانی شاغل در آن نیز از مجموعه شهرداری به بخش خصوصی منتقل شدند.

مدیر کل امور مجامع و شرکتهای شهرداری تهران گفت: با این روند تاکنون سه شرکت به طور کامل منحل و مراحل قانونی انحلال آنها نیز انجام شده است و با توجه به گزارشهای موجود حدود ۶ شرکت دیگر نیز فروخته می شوند و تعداد دیگری از این شرکتها نیز به طور کامل منحل می شوند.

به گفته اقدامیان از ۷۵ شرکت و سازمان در نهایت ۴۰ شرکت و سازمان فعالیت خود را ادامه می دهند.

وی در مورد واگذاری شرکت شهروند نیز گفت: واگذاری این شرکت به دلیل گستردگی مسائل مالی و حقوقی به زمان بیشتری نیاز دارد، چرا که این شرکت خود چند شرکت زیر مجموعه با سهامدار خصوصی و املاک ویژه دارد که باید این مسائل نیز تعیین تکلیف شوند تاکنون وضعیت شرکتهای زیر مجموعه شهروند مشخص شده و تعیین تکلیف املاک آنها نیز به سرعت در حال انجام است.

    نظرات