قانون و مسیر طی شده روشن است، در صورت برطرف شدن ابهامات همه تابع  ...

قانون و مسیر طی شده روشن است، در صورت برطرف شدن ابهامات همه تابع ...

قانون و مسیر طی شده روشن است، در صورت برطرف شدن ابهامات همه تابع قانون خواهند بود

شهردار مشهد مقدس در خصوص ابهامات قانون منع بکارگیری بازنشستگان گفت: در قانون به شهردارن اشاره نشده است، وزیر کشور از دستگاههای ذیربط استعلام گرفته اند، قانون و مسیر طی شده روشن است، در صورت برطرف شدن ابهامات همه تابع قانون خواهند بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد مقدس، تقی زاده خامسی در خصوص قانون منع بکارگیری بازنشستگان افزود: در اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان افرادی که مشمول این قانون می شوند به روشنی و به صراحت گفته شده است اما چون در خصوص شهرداران تصریح نشده است، وزیر کشور مسیر خوبی را انتخاب کرده و از دیوان محاسبات و معاونت حقوقی ریاست جمهوری استعلام کرده اند که آیا شهرداران هم شامل این قانون می شوند یا نه؟ که هنوز پاسخی به این استعلام داده نشده است.
وی ادامه داد: طبیعتا همه تابع قانون هستند اما نکته ای که به نظر می رسد باید به آن توجه شود این است که بالاخره بازنشستگان سرمایه نیروی انسانی کشور هستند و نباید طوری عمل شود که به طور مثال آگهی بدهند هر جا بازنشسته است معرفی میکنیم زیرا معمولا این گونه آگهی را برای افرادی می دهند که خطا کارند و اشتباهی کرده اند.
وی با بیان اینکه مدیران و حتی بازنشستگان معمولی را در همه جای دنیا بکار می گیرند و از تجارب آنها استفاده می کنند، اظهار کرد: اینگونه نیست که سرمایه های نیروی انسانی خود را را زیر خاک کنند و یا به شکلی در جامعه نشان دهند که آنها خطا کرده اند.
تقی زاده خامسی تاکید کرد: قانون و مسیر آن روشن است، ما نباید چون یک عقیده ای داریم بیاییم و روی آن عقیده خلاف قانون بایستیم. طبیعتا همه نیروهای اداری و کارمندان کشور و بازنشستگان به قانون احترام میگذارند، قانون مسیر خودش را می رود و هر زمان قانون منع بکارگیری بازنشستگان نهایی و این ابهامات رفع شد طبیعتا همه به آن تن خواهند داد.
شهردار مشهد مقدس همچنین در خصوص چالش هایی که طی یکسال گذشته با آن روبرو بوده است، گفت: ابتدا جا دارد از حمایت مردم مشهد تشکر کنم که در این مدت بسیار به ما کمک کردن و اجازه ندادن طی یکسال گذشته با چالش مهمی روبرو شویم .
وی ادامه داد: اما طبیعتا ما هم مانند سایر شهرداریهای کشور چالش اصلیمان درآمد است زیرا درآمدهای شهرداری بسیار کاهش پیدا کرده است، اما خوشبختانه با حمایت هایی که از سوی دولت به شهرداری مشهد شد، سال گذشته همه کارهایمان را به ویژه در بحث خطوط مترو را ادامه داده ایم در حالی که شهرداری های سایر شهرها در اجرای خطوط مترو خود دچار چالش شدند، اما با اقدامات انجام شده خوشبختانه شهرداری مشهد در این خصوص دچار چالش نشد.
تقی زاده خامسی اضافه کرد: در کنار این موارد با مجوزی که دولت برای انتشار اوراق مشارکت به ما داد توانستیم مترو را خوب به پیش ببریم و در مجموع از وضعیت باقی موارد نیز تا حدودی راضی هستم که امیدوارم در ادامه بهتر از هرروز باشد.
شهردار مشهد مقدس افزود: بزودی پروژه های خوبی را در مشهد آغاز خواهیم کرد که انشاالله در هفته های آینده خبر آن را به مردم خواهیم داد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات