علم و دانش مایه جاوادنگی افراد است و نه قدرت و ثروت

علم و دانش مایه جاوادنگی افراد است و نه قدرت و ثروت

علم و دانش مایه جاوادنگی افراد است و نه قدرت و ثروت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری صبح امروز و در آیین «نواختن زنگ مهر و ایثار» که همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در دبیرستان ارض اقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره ۲۱۳ هزار شهیدی که در راه حفظ استقلال، آزادی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایثار و ازخودگذشتگی کردند تا به مملکت آسیب نرسد، اظهارکرد: کشور ایران از دیرباز جنگ های تحمیلی بسیار به خود دیده که بواسطه آنها بخشی از خاک خود را از دست داده است ولی در ۸ سال دفاع مقدس به همت رزمندگان و مردم این مرز و بوم حتی یک وجب از میهن اسلامی به دست دشمن نیفتاد؛ یکی از نقاط عطف و مهم جنگ ایران و عراق همین مهم است.

حیدری با تاکید بر اینکه راه از خودگذشتگی، ایثار و رزمندگی در جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد، به حادثه تروریستی روز گذشته اهواز که همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی و بدنبال نگاه های تجزیه‌طلبانه عده‌ای فرومایه اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: بحث آنها دولت کنونی و جمهوری اسلامی نیست بلکه ایران است که درصدد تجزیه و تقسیم این خاک مقدس هستند و در همین راستا مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.

وی خاطرنشان کرد: افراد بسیاری برای آرامش و امنیت این مرز و بوم و حفظ خاک ایران عزیز از جان خود گذشتند و لذا برهمه ماست تا از دستاوردهای ایشان مراقبت کنیم.

حیدری در ادامه با اشاره به اهمیت تعلیم و تعلم و آغاز سال تحصیلی، خاطرنشان کرد: تمامی انسان‌ها برای ۳ عامل کمیاب قدرت، ثروت و علم پیوسته در حال تلاش و رقابت هستند تا بخشی از آنها را تصاحب کنند؛ ماهیت این موارد یادشده کاملا متفاوت با یکدیگر است و درصورتیکه در خدمت مردم و همراستا با منافع ایشان باشد، ماندگار هستند.

رئیس شورای شهر مشهد تصریح کرد: قدرتمندان و ثروتمندان بسیاری در طول تاریخ وجود داشته‌اند که امروز یاد و نامی از ایشان به یادگار نمانده ولی عالمان فراوانی هستند که با گذشت صدها و هزاران سال همچنان در ذهن و فکر انسانها جاودانه‌اند؛ ثروت و قدرت درصورتیکه فرد عالم باشد و در مسیر صحیح گام بردارد، قابل دستیابی است.

حیدری با بیان اینکه «علم و علم‌اندوزی» می‌تواند موجب ارتقاء جایگاه بانوان و دختران ما در زندگی و سلسله مراتب اجتماعی شود، گفت: امروز بخش اعظمی از کرسی های دانشگاه‌ها در اختیار بانوان و دختران ماست و بدون شک در آینده شاهد حضور پررنگ ایشان در فضاهای مدیریتی خواهیم بود.

وی افزود: دختران این مرز و بوم برای رسیدن به جایگاه واقعی خود باید در حوزه علم و دانش تلاش کنند و از ظرفیت معلمان نجیبی که با وجود مسائل و مشکلات و کمبودها همچنان برعهد و رسالت خود مستحکم ایستاده‌اند، بهره ببرند و قدردان ایشان باشند.

حیدری در بخش پایانی صحبت های خود گفت: با مشارکت و ایده‌پردازی شما دانش‌آموزان و ارائه راهکارهای مناسب می‌توان شهر را به محیطی مناسب‌تر و زیست‌پذیرتر تبدیل کرد تا پاسخگوی نیازهای تمامی شهروندان باشد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات