شورای پنجم شهر مشهد برگرفته از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است

شورای پنجم شهر مشهد برگرفته از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است

شورای پنجم شهر مشهد برگرفته از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، سی‌وششمین جلسه علنی شورا صبح امروز و به مناسبت هفته دفاع مقدس میزبان سردار علی‌اکبر نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و همچنین خدیجه میرشکار، نخستین بانوی اسیر هشت سال جنگ تحمیلی بود.

سردار نجاتی در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدا انقلاب اسلامی و ۸ سال جنگ تحمیلی، به حادثه تروریستی اهواز اشاره کرد و شهادت تعدادی از هموطنان عزیز را تسلیت گفت.

وی همچنین با گرامیداشت سی‌وهشتمین سالروز دفاع مقدس، اظهارکرد: پرداختن به موضوع جنگ تحمیلی و زنده‌نگهداشتن خاطرات و ایثارگری های رزمندگان و انتقال آنها به نسل های امروز و فردا امری ضروری است چراکه فرهنگ دفاع مقدس برگرفته از آموزه های دینی، قرآنی و عاشورا و محرم است؛ همین وابستگی سبب شد کشور از واقعه تلخ تجاوز صدام به نیابت از استکبار جهانی نجات یابد.

نجاتی با بیان اینکه مردم ما بخاطر اسلام به عرصه دفاع از کشور وارد شدند، گفت: انگیزه اصلی مردم بخاطر این بوده که پرچم اسلام در این سرزمین برافراشته شده و خاک مزین به اسلام مورد هجوم قرار گرفته بود.

وی در ادامه تصریح کرد: همسران شهدا قهرمانان ملی هستند و باید قدردان آنها باشیم تا این کشور پایدار بماند؛ این سرمایه های گرانبها باید به جامعه معرفی شوند.

نجاتی مشهد را شهری خاص، ملی و بین‌المللی دانست و افزود: استفاده از این فرصت برای معرفی شهدا و دفاع مقدس امری ضروری است تا بواسطه آن به تکلیف خود عمل کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان خراسان رضوی گفت: از شورای شهر مشهد که خود از جامعه ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا هستند، تشکر می‌کنم؛ مدیریت شهری می‌تواند به حوزه گسترش معارف و تاریخ شفاهی ۸سال جنگ تحمیلی ورود کند و در راستای ترویج بیشتر فرهنگ دفاع مقدس گام بردارد.

نجاتی افزود: نمادسازی از شهدا در شهر باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و از المانهایی در راستای تکریم ایشان بهره‌برد؛ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان رضوی آماده برگزاری جلسات مداوم با شورای شهر و شهرداری است تا به این اهداف مهم دست پیدا کنیم و از این گنجینه های باارزش نهایت استفاده شود.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، از خدیجه میرشکار، نخستین بانوی اسیر دفاع مقدس و همسر اولین فرمانده شهید سپاه خوزستان نیز تجلیل بعمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات