سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت :همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) برگزاری  نمایش های آیینی، مذهبی و تعزیه در پیاده راه فرهنگی رشت

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت :همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) برگزاری نمایش های آیینی، مذهبی و تعزیه در پیاده راه فرهنگی رشت

به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت برنامه های فرهنگی مذهبی برگزار کرد

همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در روز های ۲۸ و ۲۹ شهریور ماه  نمایش های آیینی، مذهبی و تعزیه در پیاده راه فرهنگی رشت  برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت؛ ظهر روز سه شنبه ۲۸ شهریور ماه مصادف با تاسوعای حسینی نمایش «روایت عشق» به همت گروه تئاتر «آمارد گیله مرد» مقابل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت به اجرا درآمد. نمایش «نسخه نو» کاری از گروه تئاتر مارلیک ساعت شش عصر روز تاسوعا در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب برگزار شد. و گروه تئاتر «جهش» نمایش «کاروان عشق» را ساعت ۲۰ روز تاسوعا در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب اجرا کرد.

در روز ۲۹ شهریور ماه همزمان با عاشورای حسینی پیش از اذان ظهر نمایش «نسخه نو» در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب به اجرا در آمد. پس از آن نماز ظهر عاشورا به امامت آیت الله فلاحتی با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی برگزار شد.

ساعت ۶ عصر نمایش «روایت عشق» در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب اجرا شد

و ساعت ۸ شب نمایش «کاروان عشق» با موضوع شام غریبان در پیاده راه فرهنگی شهدای ذهاب به اجرا در آمد.

شایان ذکر است، در موکب خدام العتره که به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت از تاریخ ۲۴ الی ۳۰ شهریور ماه برپا شد، عکس های اربعین در کربلا در سال گذشته در معرض عموم قرار قرار گرفت. همچنین با برپایی ایستگاه صلواتی در این موکب و توزیع شربت نذری از عاشقان حسینی پذیرایی شد.

نمایش «کاروان عشق»

نمایش «روایت عشق»
نمایش «نسخه نو»
موکب خدام العتره و برپایی ایستگاه صلواتی

شام غریبان زینبی ویژه بانوان

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات