امامی خبر داد: ارائه بسته‌ی تشویقی به استفاده کنندگان از انرژی خورشیدی در ساختمانها

امامی خبر داد: ارائه بسته‌ی تشویقی به استفاده کنندگان از انرژی خورشیدی در ساختمانها

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» گفت: کمیسیون معماری و شهرسازی به بررسی موضوع استفاده از مصالح استاندارد در ساختمان سازی پرداخت .

وی افزود: باتوجه به اینکه ساختمان سرمایه‌ی ملی است، تلاش برای پایداری و استحکام ساختمان‌ها تلاش برای حفظ و صیانت از سرمایه مردم خواهد بود .

امامی با اشاره به طول عمر ۱۰۰ساله ساختمانها در دنیا گفت: به دلیل عدم استاندارد مصالح ساختمانی، طول عمر ساختمانها در ایران ۵۰سال بیشتر نیست .

وی افزود: با بررسی این موضوع در کمیسیون و در نظر گرفتن ایین نامه ای میتوان مردم را به استفاده از مصالح استاندارد تشویق کنیم .

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مباحث زمین شناسی و ژئو تکنیک نیز در این کمیسیون مطرح و مورد بررسی قرار گرفت .

وی گفت: شیراز بر روی گسل زلزله قرار دارد به گونه‌ای که چندین گسل فعال از مسیر معالی اباد تا میانرود و همچنین در مسیرحسینی الهاشمی وجود دارد .

امامی افزود: به دلیل اشتیاق ساختمان سازی در دامنه‌های کوه این محدوده‌ها تصرف شده است به گونه‌ای که مسکن و شهرسازی و شهرداری نیز در طرح تفضیلی این محدوده‌ها را به صورت بلند مرتبه سازی پیش بینی کرده اند .

وی گفت: این در حالیست که دامنه‌ها باید از دسترسی محفوظ باشند ونباید منابع طبیعی و مسکن و شهر‌سازی آنها را واگذار کنند و در صورت واگذاری باید به مباحث ژئوتکنیک و زمین شناسی توجه کنند .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شورا و شهرداری باید تدابیری بیاندیشند که مطالعات و اقدامات موثر در حیطه‌ی زمین شناسی و همچنین پدافند غیر عامل دررابطه با زلزله در این محدوده ها اجرا و رعایت شود تا مردم با اطلاع از ارتفاع مجاز ساختمان در این محدوده ها بتوانند در پهنه های مختلف اقدام به ساخت کنند .

امامی گفت: در راستای جلوگیری از بروز حوادث در این مناطق باید دربرخی نقاط ساخت و ساز ممنوع شود .

وی با اشاره به قرار گرفتن بررسی مبحث ۱۹ملی ساختمان در کمیسیون گفت: ساختمانی ممتاز است که در ان به معیارهای مصرف بهینه‌ی انرژی توجه شود .

وی گفت: استفاده از سوخت‌های فسیلی علاوه بر هزینه‌ی بالا، سبب الودگی هوا می‌شود از این رو باید به سوی استفاده از انرژی خورشیدی برویم .

امامی با اشاره به زاویه مناسب نور در ایران برای تولید برق گفت: مقرر شد شهرداری برای سازندگان و مالکینی که از نیروگاه خورشیدی استفاده می‌کنند بسته‌های تشویقی در نظر بگیرد تا مردم نسبت به ایجاد این نیروگاه‌ها ترغیب و نهایتا در مصرف انرژی صرفه جویی شود .

امامی به قطعی‌های مکرربرق در ایام تابستان اشاره کرد و افزود: قطعی برق سبب بروز مشکلاتی برای مردم به ویژه در مناطق گرمسیر شده بود که اگر مصرف بهینه شود می‌توانیم این کمبود برق را رفع کنیم .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مزارع تولید برق در برخی شهرستانهای استان فارس فعال هستند به گونه‌ای که در برخی زمین‌ها با نورگیری مناسب و غیرقابل کشت با استقرار پنل های خورشیدی در حال سرمایه گذاری و تولید انرژی سبز از نور خورشید هستند .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات