دهقانی: سرویس‌های بهداشتی عمومی شیراز به ساماندهی و اصلاح نیاز دارند

دهقانی: سرویس‌های بهداشتی عمومی شیراز به ساماندهی و اصلاح نیاز دارند

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهرشیراز، «سولماز دهقانی» رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز در این کمیسیون گفت: برای شیراز به عنوان قطب گردشگری، رفع نیاز گردشگران ازاهمیت بالایی برخوردار است .

رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وجود ۲۳۹ سرویس بهداشتی در سطح شهر گفت: سرویس بهداشتی نیاز اساسی شهر است اما با توجه به حضور بیشتر گردشگران در برخی مناطق شیراز، شاهد کمبود سرویس‌های بهداشتی در این امکان هستیم .

دهقانی گفت: به‌منظور رفاه حال مردم، باید مراکز درمانی و مطبها دارای سرویس بهداشتی مجاز باشند و ان را در اختیار مردم قرار دهند؛ همچنین مراکز تجاری باید ملزم به ساخت سرویس‌های بهداشتی به تعداد مورد نیاز شوند .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عدم کنترل و نظارت بر فضاهای بهداشتی و بروز برخی جرائم در این امکان گفت: به منظور ایمن سازی این فضاها، نورپردازی مناسب و حضور مسئول نظافت در این امکان می‌تواند نقش موثری ایفا کند .

دهقانی خواستار ایجاد نرم افزار به روز مکان‌یابی فضاهای بهداشتی و عمومی، به عنوان اقدامی برای رفاه حال گردشگران شد .

وی از شناسنامه دار شدن سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر خبرداد و گفت: پس از بررسی کارشناسی مجموعه شهرداری، مقرر شد طرح ساماندهی سرویس‌های بهداشتی سطح شهر و مناسب سازی ان به منظور استفاده شهروندان و گردشگران و میزان اعتبار مورد نیاز برای رفع مشکلات سرویس‌های بهداشتی سطح شهر به شورا ارائه شود .

«لیلادودمان» گفت: مساله سرویس‌های بهداشتی عمومی و تصمیم گیری در این خصوص در بسیاری از جوامع سنتی به صورت یک تابو مطرح است و شکستن این تابو ضرورت توجه به ان را مشخص می کند .

وی افزود: امروزه با توجه به تغییرات زندگی اجتماعی و تحرک انسانها به عنوان گردشگر داخلی و خارجی و همچنین توجه به انسان به عنوان یک موجود زنده، اهمیت توجه به این مساله را دوچندان می‌کند چراکه توجه به این مساله توجه به سلامت اجتماعی نیز است .

دودمان گفت: به دلیل توجه به سلامت بهداشتی اجتماعی مردم امروزه در دنیا روز جهانی توالت مطرح است .

وی افزود: اداره بهداشت، اوقاف و امورخیریه و میراث فرهنگی در کنار شهرداری باید نظرات خود را اعمال کنند .

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مانباید بدنبال سرویس بهداشتی عمومی چندان به روز و مدرن باشیم چون ما قادر به تامین هزینه های سنگین ان نیستیم .

دودمان گفت: مانیازمند داشتن سرویس های بهداشتی با استاندارد ، ساده اما تمیز ،سالم و بهداشتی هستیم که دسترسی اسانتری دارد و نیاز را برطرف می کند .

وی افزود: استفاده از امکانات مسجد، سایر ارگانها و نهادها نیز می تواند در کوتاه مدت موثر باشد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات