راهکارهای رفع مشکلات گردشگران محور ناهارخوران و زیارت بررسی شد

راهکارهای رفع مشکلات گردشگران محور ناهارخوران و زیارت بررسی شد

راهکارهای رفع مشکلات گردشگران محور ناهارخوران و زیارت بررسی شد

بررسی مسائل و مشکلات گردشگری در محور ناهارخوران و زیارت و بررسی راهکارهای توسعه فضاهای گردشگری طی سومین جلسه کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان مودر بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، حمیدرضا آقاملایی در این جلسه گفت: محور ناهارخوران و روستای زیارت مورد توجه گردشگران و مسافران می باشد و از طرفی مسائل و مشکلاتی عدیده ای دارد  که هدف از برگزاری این جلسه بررسی و رسیدگی به این مسائل است.

وی افزود: با توجه به اینکه روستای زیارت دارای قدمت و پیشینه زیادی می باشد و جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوانی از جمله آبشار و چشمه آب گرم و  دارد، اما از برخی جهات مغفول مانده است، به خصوص بار ترافیکی زیادی در پایان هفته دارد که مشکلات بسیاری برای شهروندان ایجاد می کند و نیازمند برنامه ریزی و پیگیری می باشد.

در ادامه این جلسه فائزه عبداللهی، عضو هیات رئیسه شورا با اشاره به اینکه استفاده از صنایع دستی و برگزاری نمایشگاه هایی جهت ارائه هنر هنرمندان بومی، می تواند باعث جذب سرمایه گذار شود، گفت: یکی از مشکلات محور گردشگری ناهارخوران وجود ادارات در این محور می باشد که موجب شده است مسافران در بلوار اسکان پیدا کنند و فضایی برای پیاده روی شهروندان باقی نمانده است.

در ادامه این جلسه نظر عباسی دهیار روستای زیارت از مشکلات اهالی روستای زیارت از جمله برق و .. و رئیس اداره برق و شرکت گاز شهرستان گرگان نیز از وضعیت خدمات دهی به روستای زیارت گزارشی ارائه کردند و

رئیس مسکن و شهرسازی نیز به تشریح قوانین صدور پروانه در محدوده روستا پرداخت.

نماینده مرکز بهداشت نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه مشکلات بهداشتی دستفروشان در حاشیه جاده زیارت و آب شرب و همچنین بهسازی چشمه آب گرم زیارت از جمله موضوعات مورد توجه بهداشت در این محور می باشد، گفت: اگر زمینی از طرف اهالی تهیه شود یک مرکز بهداشتی درمانی که نیاز مردم روستای زیارت می باشد، ایجاد خواهد شد.

مهندس بزی نماینده محیط زیست نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه استان گلستان دارای اقلیم ۴ فصل و قابلیت سرمایه گذاری در بحث گردشگری می باشد، گفت: محیط زیست از طرح های گردشگری که دارای زیرساخت و ضابطه باشند حمایت خواهد کرد چرا که حداقل آلودگی را برای محیط زیست خواهد داشت.

احداث فروشگاه دائمی صنایع دستی بصورت متمرکز در روستای زیارت مانند روستای فارسیان از پیشنهادات مطرح شده خانم اشرفی مشاور کمیسیون و پیگیری برخی مکاتبات از جمله ساخت المان جاجیم و نصب آن در یکی از میادین شهر گرگان و اهداء زمینی از سوی شهرداری برای ایجاد بازارچه صنایع دستی از پیشنهادات مطرح شده رئیس سازمان میراث فرهنگی شهرستان گرگان در ادامه این جلسه بود.

در ادامه همچنین ستوده نیا رئیس سازمان پارک ها و فضای سبز گزارشی از طرح سورتمه، بالن و زیپ لاین ارائه داد و گفت این طرح ها بعد از کار کارشناسی و تائید شهرداری گرگان با تشکیل کمیته ای در سازمان پارکها پیگیری خواهد شد.

وی افزود: برای پروژه بالن بازدیدی از شهر آب سرد در نزدیکی تهران صورت گرفت و بعد از آن فراخوان سرمایه گذار گذاشته شد که با همکاری میراث فرهنگی سرمایه گذاری بومی معرفی و تمامی مکانها شناسایی شد که طبق کار کارشناسان مقرر شد مبدا پرواز بالن در زمین مریم آباد باشد و مقصد آن بعد از استعلام از سازمان های امنیتی و فرودگاه مشخص خواهد شد .

مهندس ستوده نیا خاطر نشان کرد: پروژه زیپ لاین باید در زمین شیب دار انجام شود و برای انجام این پروژه چندین نقطه انتخاب گردید که بهترین مکان مسیر هزارپیچ در منطقه ای دیدنی می باشد که چندین پیشنهاد از سوی سرمایه گذار داشته ایم و بعد از رفع موانع اجرایی آن انجام خواهد شد .

در آقاملائی رئیس کمیسیون گردشگری نیز در ادامه از شورا و شهرداری خواست به صورت جدی پروژه های عمرانی و گردشگری مخصوصاً تله کابین را پیگیری کنند.

در پایان این جلسه از رحیمه رحیمی هنرمند صنایع دستی گرگان و گلستان تجلیل بعمل آمد .

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر گرگان

    منبع خبر

    شورای شهر گرگان

    شورای شهر گرگان

    شورای شهر گرگان یک شورای شهر در شهر گرگان می باشد

    نظرات