معارضان زیرزمینی عامل تاخیر در تکمیل پنج پل اراک است

معارضان زیرزمینی عامل تاخیر در تکمیل پنج پل اراک است

شهردار اراک گفت: وجود معارضان زیرزمینی از مهمترین عوامل تاخیر در تکمیل پنج تقاطع غیرهمسطح نیمه‌کاره این کلانشهر است.

مهندس تاجران عصر روز سه‌شنبه ۳ مهر ماه ۹۷ در نشست با اصحاب رسانه افزود: پنج طرح عمرانی در قالب تقاطع‌های غیرهمسطح در دستور کار شهرداری است که از سال‌های قبل بر زمین مانده و به زخم مزمنی در این کلانشهر تبدیل شده بود اما عملیات عمرانی آن اکنون با روند خوبی در جریان است.

وی بیان کرد: زمان زیادی برای حل مشکلات معارضان این طرح‌ها صرف شده اما هنوز هم گره‌گشایی از مشکل نشده است.

شهردار اراک ادامه داد: ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای حل معضل معارضان زیرزمینی پل شریعتی اراک هزینه شده است.

تاجران اظهار داشت: این پنج تقاطع غیرهمسطح به همراه هفت طرح مهم دیگر از جمله پارک بانوان تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: شهرداری در خصوص اجرای تقاطع غیرهمسطح انتهای خیابان هپکو با شرکت خطوط لوله و نفت با مشکلاتی مواجه است که حکم دادستانی در این راستا اخذ شده است.

شهردار اراک اضافه کرد: قرار بود که ۲۷ عرشه پل شهید صیدی اراک اواخر اسفندماه سال گذشته تحویل شود اما این تجهیزات هنوز تحویل نشده و در آخرین پیگیری قول تحویل آنها تا پایان مهرماه امسال داده شده است.

مهندس تاجران بیان کرد: طرح میدان نماز نیز از طرح‌ها و مطالبات مردم است که به دلیل مشکلات اعتباری با تاخیر همراه شده اما همه تلاش‌ها برای تکمیل و راه‌اندازی هر چه سریعتر آن تا یک ماه آینده به کار گرفته شده است.

شهردار اراک در خصوص تمرکز شهرداری بر پروژه‌های خرد به جای پروژه‌های کلان گفت: شهرداری هم و غم خود را از ابتدای کار بر اجرای پروژه‌های نیمه تمام گذاشته است.

وی در خصوص اتوبوس‌های جدید خریداری شده در اراک نیز گفت: خریداری ۱۱ دستگاه اتوبوس جدید نهایی شده و با تصویب نهایی آن در نشست هفته آینده شورای اسلامی این کلانشهر اجرایی می‌شود.

شهردار اراک افزود: پیگیری ۳۹ دستگاه اتوبوس دیگر نیز اگر از طریق بخش خصوصی دنبال می‌شود و توسط سازمان همیاری‌های شهرداری استان مرکزی نهایی می‌شود.

وی اظهار داشت: ۶ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری در کلانشهر اراک ایجاد شده و چهار کیلومتر دیگر در دست اجرا است.

شهردار اراک اضافه کرد: مطالعه طرح جامع ترافیک شهر اراک مراحل پایانی خود را سپری می‌کند و اجرای آن نقش موثری در شناسایی و ایجاد خط ویژه، گره‌گشایی‌های ترافیکی و تبدیل برخی خیابان‌ها به پیاده‌راه دارد.

مهندس تاجران تصریح کرد: بودجه شهرداری اراک در نیمه نخست امسال با وجود مشکلات اقتصادی و برخی تنگناهای اقتصادی نسبت به مدت مشابه قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: در سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی حتی یک کیلوگرم قیر به شهرداری اراک تحویل نشده که این مشکل در تمام شهرداری‌های کشور وجود دارد و تنها مختص اراک نیست.

شهردار اراک افزود: با پیگیری انجام شده قول تحویل ۵۰۰ تن قیر در روزهای گذشته با سه برابر قیمت قبل به این شهرداری داده شد اما عملیاتی شدن آن در هاله ابهام است.

مهندس تاجران تصریح کرد: حقوق کارکنان شهرداری پرداخت شده و تنها سه روز معوق در پرداخت حقوق ماه گذشته وجود دارد که به زودی پرداخت می‌شود.

وی گفت: روش پرداخت حقوق در شهرداری نسبت به گذشته تغییر کرده و در روش جدید ابتدا حقوق کم درآمدترین کارکنان و پس از آن رده‌های دیگر تا شهرداران مناطق، معاونان و شهردار پرداخت می‌شود.

شهردار اراک ادامه داد: طرح‌های عمرانی شهرداری اراک زیاد است و بنا به اعلام همایش شهرداری‌های کشور؛ این شهرداری به عنوان نمونه در پرداخت حقوق به کارکنان معرفی شده است.

مهندس تاجران در خصوص تملک زمینی در منطقه کرهرود اراک گفت: مباحث زیادی در مورد اولویت داشتن این طرح مطرح شده و بحث قیمت‌گذاری آن توسط حراست، بازرسی و ارگان‌های ناظر در دست بررسی است.

وی اظهار داشت: برخی رسانه‌ها مبلغ خریداری شده این ملک را ۲۷۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند که این رقم واقعی نیست و ارزش این ملک ۱۹۰ میلیارد ریال است‌.

شهردار اراک اضافه کرد: برای تملک این ملک وجهی پرداخت نشده و به صورت تهاتر عمل شده است و روند امور و قیمت‌گذاری نیز توسط کارشناسان در حال بررسی می‌باشد.

مهندس تاجران بیان کرد: املاکی که شهرداری خریداری می‌کند توسط کارشناسان رسمی دادگستری قیمت‌گذاری می‌شود و شهرداری برابر قانون اجازه ورود در این موضوع را ندارد.

وی تصریح کرد: برخی نشریه‌های این شهر برای بازارگرمی خبری موضوعات را ناقص و یا خلاف واقع منتشر می‌کنند که این امر می‌تواند موجب تشویش اذهان عمومی و بدبینی مردم به نظام، انقلاب و مسوولان شود.

مهندس تاجران بیان کرد: با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان اگر مشمول آن شوم تابع خواهم بود.

وی گفت: سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرده که این قانون برای دستگاه‌هایی است که بودجه آن‌ها از دولت تامین می‌شود.

شهردار اراک درخصوص طرح ۵۸ متری اراک نیز گفت: در راستای این طرح با ۲ شرکت رایزنی شده و پیش‌بینی می‌شود تا ماه آینده به نتیجه برسد.

شهردار اراک عنوان کرد: بر اساس گزارش مجری طرح، ۲۲ نفر از مالکان این طرح برای ساخت و ساز اعلام آمادگی کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود در صورت نبود مشکل خاص و تامین نقدینگی به زودی کلید خورد.

شهردار اراک در خصوص بازگشایی خیابان پیروزی نیز گفت: بازگشایی این خیابان خواسته ماست که قول بازگشایی آن نیز داده شده است و امید است با تصمیم منطقی شورای ترافیک این امر به زودی انجام شود.

مهندس تاجران در خصوص پروژه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری با اشاره به پروژه گردشگری دره گردو اضافه کرد: پروژه شهرک خودرو یکی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری است که فاز نخست آن افتتاح شده است، برای سرمایه‌گذاری در یک طرح باید برای سرمایه‌گذار پشتوانه ایجاد کرد در غیر این صورت دوام نمی‌آورد و حتی در مواردی باید با دید اغماض برخورد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سختی که در زمینه اقتصادی داشتیم تا پایان شهریورماه سال جاری ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش درآمد در شهرداری اراک ثبت شده است.

شهردار اراک اظهار داشت: همچنین داشتن سیستم زباله‌سوز زباله‌های عفونی یکی از ضرورت‌های اراک است، چرا که در حال حاضر زباله‌های عفونی بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و ... به صورت قابل قبول و استاندارد جمع‌آوری نمی‌شود.


:
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات