نشست مدیران کل دفاتر امور روستائی استانداری ها در زنجان آغاز شد

نشست مدیران کل دفاتر امور روستائی استانداری ها در زنجان آغاز شد

سی و یکمین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور‌ صبح چهار‌شنبه چهارم مهر از سوی معاونت امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور و به میزبانی استانداری زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاریها، در این نشست سعیدرضا جندقیان معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گزارشی از اهم اقدامات و آخرین برنامه های این معاونت ارائه نمود.

معاون اموردهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این نشست گفت: جمعیت روستایی کشور۲۰ میلیون و۷۰۴ هزار نفر است.

وی افزود: از ابتدای تاسیس دهیارهای کشورتاکنون ۱۵هزارمیلیارد تومان اعتبار به دهیاریها ترزیق شده است.

جندقیان با اشاره به اینکه کاهش سرمایه اجتماعی درروستاها، ضعف آموزش وپرورش در روستاها و بهداشت نامناسب ازچالش های مناطق روستایی است، افزود: باید در ضمن توسعه وخلاقیت درروستاها ازظرفیتهای بخش خصوصی هم بهره گرفت.

در این نشست همچنین اسدالله درویش امیری استاندار زنجان گفت: به رغم خدمات ارائه شده در روستاها، همچنان می توان شاهد افزایش مهاجرت ها بود که این موضوع باید به شکل علمی و فنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: هم اکنون روستای فاقد مدرسه و محروم از خدمات بهداشتی و درمانی در این استان وجود ندارد اما روستاییان به شهرها مهاجرت می کنند و حاشیه نشین می شوند.

استاندار زنجان افزود: در حال حاصر ۸۵ درصد روستانشینان استان از گاز طبیعی برخوردارند که بزودی همه روستاییان بالای ۲۰ خانوار در پوشش شبکه گاز قرار می گیرند .

درویش امیری تاکید کرد: این شبکه ۳۷ هزار نفری دهیاران هستند که باید توجیه لازم را برای روستاییان داشته باشند و بتوانند آن را در خصوص مهاجرت به شهرها، بهره کشی از منابع آبی، ایجاد فعالیت های اقتصادی و تجمیع و مدیریت سرمایه های اندک مجاب و قانع کنند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان شهرداریها و دهیاریها

    منبع خبر

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها

    سازمان شهرداریها و دهیاریها یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات