بالابان مکشوفه از قاچاقچیان پرندگان شکاری درتندوره رهاسازی شد

بالابان مکشوفه از قاچاقچیان پرندگان شکاری پس از بازدید نماینده و دادستان از آخرین کشفیات محیط بانان درگز رهاسازی شد .

حسین اصلاحی رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت:  در پی کشف یک بهله بالابان نماینده مردم شریف شهرستان درگز ، دادستان و بازپرس دادسرای درگز جهت بازدید و عرض خدا قوت به مامورین محیط زیست در محل این اداره حاضر و ضمن بازدید دقایقی با ایشان گفتگو نمودند .

حسین اصلاحی گفت:  با تائید سلامت بالابان مکشوفه و گشودن چشمهای آن و دستور بازپرس پرونده طی مراسمی با حضور امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی در زیستگاه طبیعی گونه رهاسازی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست درگز گفت : بالابان مکشوفه با دستان امام جمعه شهرستان  رهاسازی و با پرواز باشکوه خود دوباره به آسمان آبی بازگشت . ایشان طی سخنانی ضمن تقدیر از عملکرد موثر پرسنل یگان حفاظت محیط زیست درگز گفت حفظ محیط زیست بلحاظ شرعی و قانونی وظیفه تک تک افراد جامعه است و حیات وحش جزو انفال محسوب میشوند و به نوعی اتلاف و حذف آن حق الناس است و از مسئولین قضایی خواست متخاطیان این موضوع به اشد مجازات برسند  .

اصلاحی در پایان ضمن تشکر از همراهی مسئولین شهرستان با مجموعه ی حفاظت محیط زیست درگز گفت : پرندگان شکاری در تنظیم اکوسیستم نقش بسزایی دارند و خانواده ی شاهینیان نیز جزو باارزشترین پرندگان شکاری محسوب میشوند لذا از همه ی همشهریان عزیز تقاضا دارد در راستای حفظ تنوع زیستی و جلوگیری از قاچاق این مواهب الهی با این اداره همکاری نموده و در صورت داشتن هرگونه گزارش آنرا سریعا گزارش نمایند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات