دستگیری شکارچیان حرفه ای توسط یگان حفاظت محیط زیست سرخس

رئیس حفاظت محیط زیست سرخس از دستگیری شکارچیان حرفه ای دراین شهرستان خبرداد.

موسی غلام زاده در تشریح این خبر گفت: طبق گزارش دریافتی از همیار محیط زیست مبنی بر حضور سه نفر از شکارچیان حرفه ای سرخس در منطقه حفاظت شده خواجه اقدامات اولیه جهت دستگیری نامبردگان انجام شد.

وی افزود: شکارچیان با توجه  اشرافیت کامل  به منطقه ،   خارج از مسیر راهبندان محیط بانان  منطقه را ترک کرده بودند و بر اساس اطلاعات موثق همیار محیط زیست مبنی بر حمل لاشه های شکار شده به منزل یکی از متخلفین و ظن قوی مبنی بر وجود لاشه در منزل با دستور قضایی جهت بازرسی به منزل متهمان وارد شدیم.

رییس اداره محیط زیست سرخس اضافه کرد: متخلفین به محض اطلاع از حضورمامورین محیط زیست در معیت پرسنل پاسگاه  انتظامی بزنگان  جهت بازرسی  منزل با تاخیر در گشودن درب منزل قصد کتمان نمودن آثار جرم را داشتند که با ورود مامورین به مخفیگاه و حضور سه متخلف در محل  آثار متعلق به لاشه دو راس قوچ کشف و ضبط شد.

غلام زاده با بیان اینکه در گوشی های نامبردگان عکس دو کله قوچ وحشی شکار شده وجود دارداظهار کرد: یکی از متخلفین با دیدن مامورین از محل متواری گردید و دونفر دیگر دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند و اقدامات قضایی در خصوص جلب شخص متواری انجام گردید.

�رئیس محیط زیست سرخس تصریح کرد:بر اساس قانون متخلفین علاوه بر پرداخت ضررو زیان وارده به محیط زیست به مبلغ دویست میلیون ریال به مجازات مقرر در قانون به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهند شد

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات