برگزاری اولین دوره آموزشی زبان اشاره ویژه کارکنان شهرداری مشهد

برگزاری اولین دوره آموزشی زبان اشاره ویژه کارکنان شهرداری مشهد

برگزاری اولین دوره آموزشی زبان اشاره ویژه کارکنان شهرداری مشهد

مشاور شهردار مشهد مقدس در امور شهروندان معلول از برگزاری اولین دوره آموزشی زبان اشاره ویژه کارکنان شهرداری مشهد خبر داد.
به گزارش پایگه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، فرشته تنهایی با تبریک هفته جهانی ناشنوایان بیان کرد: با هدف داشتن شهری فراگیر و پرنشاط و امید برای همگان و در ادامه فعالیت‌های مناسب‌سازی ساختمان‌ها و فضاهای شهری که در دستور کار شهرداری مشهد قرار دارد به منظور احترام به شان و آزادی افراد دارای معلولیت و تحقق اصل دسترسی پذیری بصورت همه جانبه مقرر شد تا دوره‌های آموزش زبان اشاره برای کارکنان شهرداری مشهد در برنامه‌های آموزشی شهرداری قرار گیرد.
وی افزود: این اقدام اجرایی می‌شود تا افراد ناشنوا در مراجعات خود به شهرداری بی‌نیاز از مترجم همراه و اعضا خانواده به طور مستقل پیگیر امورات خود باشند.
مشاور شهردار مشهد مقدس در امور شهروندان معلول تصریح کرد: بدین ترتیب ضمن تکریم ارباب رجوع می‌توانیم با فراگیری زبان اشاره لذت گفتگو را به افراد ناشنوا هدیه کنیم و ضرورت این مهم را به سایر موسسات و ادارات یادآوری کنیم.
تنهایی با اشاربه به اینکه احترام به حقوق شهروندی افراد و رعایت این حقوق از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است، گفت: شهردار مشهد نیز برای برابرسازی فرصت‌ها برای افراد دارای معلولیت و فرهنگسازی و آگاه‌سازی در این زمینه اهمیت ویژه‌ای قائل هستند.
در ادامه جانشین شهردار مشهد در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی نیز بیان کرد: افراد ناشنوا و کم شنوا در اکثر شهرهای بزرگ دنیا از حقوق ویژه و امکاناتی برای زندگی بهتر برخوردار هستند تا بتوانند سهمی مساوی با سایر شهروندان در استفاده از امکانات شهری داشته باشند.
صفایی عنوان کرد: در شهرداری مشهد نیز تلاش خواهیم کرد حقوق شهروندی این جامعه بزرگ را با برگزاری دوره‌های آموزشی زبان ایما و اشاره برای کارکنان، تبلیغات شهری و... رعایت کنیم.
فرزانه نثاری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات