رعایت حقوق شهروندی بزرگترین نیاز ناشنوایان است

رعایت حقوق شهروندی بزرگترین نیاز ناشنوایان است

رعایت حقوق شهروندی بزرگترین نیاز ناشنوایان است

دبیر حقوق شهروندی شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر رعایت حقوق شهروندی، بزرگترین نیاز ناشنوایان است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی عدالتی‌نسب ضمن تبریک هفته جهانی ناشنوایان به این افراد بیان کرد: تعامل کارکنان و نیروی انسانی مناطق، سازمان‌ها و واحدهای اداری، خدماتی و عملیاتی وابسته به شهرداری با شهروندان نقش کلیدی در فراگیر ساختن احساس بهره‌مندی از حقوق شهروندی در بین مخاطبان آن دارد.
وی افزود: از بزرگترین نیاز ناشنوایان رعایت حقوق شهروندی این است؛ همچنین یکی از خواسته‌های ناشنوایان در جامعه فرهنگسازی برای مشارکت و تغییر رفتار مردم در جامعه و کارمندان ادارات و سازمان‌ها با ناشنوایان است.
دبیر حقوق شهروندی شهرداری مشهد ادامه داد: آشنا نبودن عموم مردم و کارکنان ادارات با زبان اشاره یکی از چالش‌های مهم این قشر می‌باشد در همین راستا با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و تحول سازمانی و معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی شهرداری دوره آموزشی ایما و اشاره را برای کارکنان مناطق و سازمان‌ها برگزار خواهیم کرد که به عنوان رابطان ناشنوایان در سازمان‌ها و مناطق شهرداری فعالیت کنند؛ ثبت نام این دوره از ۸ مهرماه آغاز خواهد شد.
عدالتی‌نسب تصریح کرد: همچنین به همین منظور از ناشنوایان شهرداری در مراسمی توسط اداره کل منابع انسانی روز هشتم مهرماه تقدیر به عمل خواهد آمد.
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های جامعه هدف برگزاری همایش بزرگداشت هفته ناشنوایان با همکاری اداره کل بهزیستی استان، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، مشاور شهردار مشهد در امور شهروندان معلول و کانون ناشنوایان استان با حضور جمعی از ناشنوایان شهر مشهد در تالار شهر برگزار خواهد شد.
دبیر حقوق شهروندی شهرداری مشهد در پایان از آغاز پایش وضعیت موجود حقوق شهروندی در بین مدیران و کارشناسان شهرداری با همکاری اداره کل روابط عمومی شهرداری و گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد.
فرزانه نثاری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات