تغییر رویکرد سازمان آتش‌نشانی از مقابله‌ای به ایمنی و پیشگیری

تغییر رویکرد سازمان آتش‌نشانی از مقابله‌ای به ایمنی و پیشگیری


مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی خبر داد:


تغییر رویکرد سازمان آتش‌نشانی از مقابله‌ای به ایمنی و پیشگیری


سرویس خبر: اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمان
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از تغییر رویکرد این سازمان از مقابله‌ای به ایمنی و پیشگیری خبر داد.
علی عسکری با تبریک هفتم مهرماه، روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی به تمامی آتش‌نشانان ایران به ویژه آتش‌نشانان شهر کرمان، گفت: هفتم مهرماه ۱۳۵۹ زمانی که رژیم بعثی عراق پالایشگاه آبادان را بمباران کرد، آتش‌نشانان از نقاط اطراف برای اطفای حریق به آبادان آمدند که متاسفانه با بمباران مجدد، تعداد زیادی از آنها به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
وی ادامه داد: به همین سبب هفتم مهرماه به منظور تجلیل و تقدیر از حماسه آفرینی‌، رشادت‌، از خود گذشتگی و جوانمردی آتش‌نشانان و با هدف ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری به نام «روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی» نام‌گذاری شد.
عسکری  گفت: در این روز از بزرگ‌مردانی که در حوادث، از جان، مال و آسایش خود برای حفظ جان و مال مردم گذشتند، تقدیر خواهد شد.
وی با بیان اینکه آتش‌نشانان در خط مقدم امدادرسانی سه وظیفه اصلی امداد و نجات، اطفای حریق و ایمنی و پیشگیری را بر عهده دارند، گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از هزار مورد عملیات اطفای حریق و ۱۵۰۰ مورد عملیات امداد و نجات از جمله امداد تصادف، حادثه آسانسور، چاه، کوهستان و غیره انجام شده است که در مجموع این عملیات ۵۲۰ نفر از شهروندان نجات پیدا کردند.
عسکری با تاکید بر اینکه مهم‌ترین هدف آتش‌نشانان، ایمنی و پیشگیری است، خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم رویکرد این سازمان را از مقابله‌ای به ایمنی و پیشگیری تغییر دهیم.

نجمه ابراهیمی‌نژاد

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات