استقبال انبوه سازان از بسته های تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان

استقبال انبوه سازان از بسته های تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: راهکار خوب شدن وضع اقتصاد شهر تنها در دستان شهرداری نیست، بلکه تمام نظام‌های دولتی و حاکمیتی باید تلاش کنند تا اقتصاد شهر به رونق قبلی خود بازگردد.

مرتضی طهرانی اظهارکرد: نوسانات قیمت ارز بر روی اقدامات عمرانی، بسیار تاثیر گذاشته است، کالاهای تجهیزاتی مثل تجهیزات سرمایشی، گرمایشی، صوتی و تصویری به شدت تحت تاثیر وضع ارزی به وجود آمده قرار گرفته و بعضاً در بازار ناپیدا شده است.

وی افزود: ناملایمات بازار ارز و دلار بازار کالاهای عمومی همچون میل‌گرد، ورق و مصالح ساختمانی را تحت تاثیر قرار داده و قیمت این محصولات را تا دو برابر افزایش داده است، همچنین قیمت کالاهای نازک کاری یا مصالح ساختمانی که بعد از سفت کاری به کار می رود، روند صعودی داشته است.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان ادامه داد: در این شرایط برخی از پیمانکاران درخواست لغو قراردادهای خود را داشتند، اما از آنها خواسته شده صبوری کنند تا تعدیل‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی اعلام شود و بعد از آن قراردادها را براساس شاخص‌های اعلام شده از سوی سازمان مدیریت، تعدیل کنیم؛ نمی خواهیم از این بابت پیمانکاران را از دست بدهیم و به آن ها خسارت‌ وارد شود.

طهرانی در خصوص راهکار نجات اقتصاد شهر تصریح کرد: با اعلام شاخص‌ها از سوی بانک مرکزی، مشخص می‌شود که چقدر افزایش قیمت وجود داشته، سپس متناسب با افزایش قیمت‌ها میزان درآمدهای شهرداری افزایش خواهد یافت تا بتوانیم درآمد و هزینه‌ را هماهنگ و بودجه را متعادل کنیم.

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران و انبوه سازان از بسته های تشویقی ساخت و ساز شهرداری اصفهان، گفت: از زمان اعلام بسته‌های تشویقی ساخت و ساز تا کنون مراجعات زیادی از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان صنعت ساخت و ساز به شهرداری وجود داشته که امیدواریم این مراجعات افزایش پیدا کند و تا حدودی رکود ساخت و ساز برطرف شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان تاکید کرد: به شهروندان نوید می‌دهم که مدیریت شهری اصفهان تلاش می‌کند با همه مشکلاتی که وجود دارد، شهر را همواره سرسبز نگه داشته، اسباب شادابی مردم را فراهم و استاندارد خدمات را حفظ کند.

طهرانی در پاسخ به این سوال که شهرداری اصفهان چه راهکاری برای کسب درآمدهای جدید پیش‌بینی کرده است، گفت: در حال حاضر  کمیته های درآمدی شهرداری راهکارهایی پیدا کرده که به محض قطعی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: شهرداری اصفهان بتواند درآمد بیشتری کسب کرده و در مقابل پروژه ها و خدمات بیشتری به مردم ارائه کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات