مهندسان و معماران برای جلوگیری از آسیب به پل های تاریخی راهکار ارایه دهند

مهندسان و معماران برای جلوگیری از آسیب به پل های تاریخی راهکار ارایه دهند

شهردار اصفهان گفت: متاسفانه در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم و باید مهندسان و معماران راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به میراث های تاریخی و پل ها بیندیشند.

قدرت الله نوروزی صبح امروز(پنجشنبه) در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع)، از مردم و هیئت‌های مذهبی شهر که عزاداری های خوبی برگزار و در رعایت نظافت و حفظ محیط شهر تلاش داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه ستاد محرم از ماه ها قبل در اصفهان تشکیل و برنامه ریزی های خوبی را انجام داد تا عزاداری مردم و هیئت های مذهبی بدون مشکل برگزار شود، افزود: با تشکیل ستاد محرم در شهرداری و مشارکت مردم اقدامات خوبی انجام و المان ها و بیرق‌های عزاداری در شان شهر و مردم متدین اصفهان برپا شد.

شهردار اصفهان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی، گفت: در هفته فاع مقدس ویژه برنامه «شناسنامه شهر» در گلزار شهدا با شکوه خاصی برگزار و سردیس شهیدان «خرازی» و «غازی» رونمایی و به موزه دفاع مقدس تقدیم شد.  در این ویژه برنامه باشکوه فرماندهان لشکر، گردان، تیپ، سپاهیان، ارتشیان و بسیجیان حضور داشتند و اعتقاد دارم تکرار این برنامه‌ها می‌تواند باعث امید بخشی به جوانان باشد.

جنایتکاران حادثه تروریستی اهواز سریع تر به سزای اعمال خود برسند

نوروزی با محکوم کردن حمله تروریستی و وحشیانه افراد کوردلی که در اهواز حادثه تلخی آفریدند، اظهارکرد: در این حادثه غم انگیز «شهید محمد طاها اقدامی»، کودک چهارساله  اصفهانی به شهادت رسید و امروز مراسم تشییع پیکر پاک ایشان در حال برگزاری است.

وی ابراز امیدواری کرد: هر چه سریع تر جنایتکاران به سزای اعمال خود برسند و با بسیج همگانی نیروهای امنیتی و نظامی و انتظامی از تکرار وقوع چنین حوادثی جلوگیری شود.

استقبال گسترده دانشجویان و دانش‌آموزان از «زنگ شهر»

شهردار اصفهان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، تصریح کرد: در هفته جاری بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و ورود دانشجویان جدید به شهر و دانشگاه‌های اصفهان را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: امسال با تشکیل «ستاد مهر» در دبیرستان آسیه واقع در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، زنگ مدرسه با حضور مسئولان آموزش و پرورش به صدا درآمد، همچنین در اقدامی جالب امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی «زنگ شهر» با حضور دانش آموزان، معلمان و تعدادی از شهروندان در مترو نواخته و با استقبال گسترده مواجه شد.

نوروزی گفت: در آیین «زنگ شهر» مباحث خوبی مطرح و قرار شد دانش آموزان در اداره امور شهر مشارکت کنند و نظر دهند، همچنین آن روز در جمع چهار هزار نفری دانشجویان جدید الورود دانشگاه اصفهان در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مباحث خوبی مطرح، سوالاتی اعلام و قرار شد آنها در کنار درس و مطالعه مباحث علمی، در اداره امور شهر نقش داشته باشند، مشارکت کرده و برای شهر ایده پردازی کنند تا اصفهان بهتر از گذشته و البته ارزان‌تر اداره شود. یقین دارم با مشارکت دانشگاهیان و فرهنگیان کیفیت زندگی در شهر بهتر شود.

نگرانی از خطر فرونشست زمین در اصفهان

شهردار اصفهان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «نگرانی‌هایی وجود دارد که پل های تاریخی اصفهان به دلیل نبود آب در حال تخریب است، آیا برای فرونشست زمین برنامه و طرحی وجود دارد؟» گفت: برای حفاظت از پل‌های تاریخی اصفهان درصدد هستیم به گونه‌ای عمل کنیم که آب در تمام مادی‌های شهر جاری شود.

وی افزود: اگر شهروندان نگران خطر فرونشست هستند، دلیل آن به خاطر کم‌آبی است، اگر آب در مادی‌ها جاری باشد، در زمین نفوذ کند و اسفنج‌ها زنده و پویا باشد خطر فرونشست مطرح نخواهد بود، اما این نگرانی در حال حاضر وجود دارد.

نوروزی تاکید کرد: تلاش داریم زاینده رود از مبدا تا مقصد و از تالاب تا اصفهان جاری باشد تا آب در مادی های شهر جریان پیدا کند، زیرا اعتقاد داریم میراث تاریخی ما آنقدر ارزش دارد و به شهر اصفهان هویت داده که باید برای تامین آب آن چاره‌اندیشی جدی شود.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان روزگاری در کنار ساحل زاینده رود شکل گرفته و از همان زمان سبک معماری و نوع ساخت‌ها بر این اساس بوده است، گفت: متاسفانه در حال حاضر با کمبود آب مواجه هستیم و باید مهندسان و معماران راهکارهایی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی به میراث های تاریخی و پل ها بیندیشند.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهر

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه های نیمه تمام شهر گفت: از ابتدای فعالیت در شهرداری اصفهان درصدد تکمیل پروژه های نیمه تمام شهر برآمدیم، روز گذشته بازدیدی برای بررسی روند پیشرفت اجرای پروژه میدان امام علی(ع) انجام شد که اقدامات صورت گرفته در این محور درخور توجه بود.

پل‌های عابر پیاده هزارجریب مکانیزه شود

نوروزی در خصوص حجم زیاد تردد عابران پیاده در خیابان هزار جریب اصفهان گفت: خیابان هزار جریب از اهمیت زیادی برخوردار بوده و پر ترافیک و شیب دار است. در خیابان هزار جریب دانشگاهی بزرگ وجود دارد که روزانه بیش از ۵۰ تا ۶۰ هزار نفر در این دانشگاه‌ رفت و آمد دارند، از این رو اهمیت دارد تا پل‌های عابر پیاده این خیابان پس از تامین اعتبار، مکانیزه شود.

شهرداری به تعهدات خود در پروژه سالن گلستان شهدا عمل کرد

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه سالن گلستان شهدای اصفهان تصریح کرد: در این پروژه قرار بود سه دستگاه بنیاد شهید، استانداری و شهرداری هر کدام یک سوم هزینه ها  را پرداخت کنند که شهرداری تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است.

وی افزود: با توجه به مشکلات بودجه‌ای سایر دستگاه‌ها، تاکید داشتیم که شهرداری مسئولیت دو فاز را بر عهده بگیرد و آزادسازی مغازه‌های اطراف گلستان شهدا را انجام دهد تا عملیات ساخت و تکمیل پروژه سرعت پیدا کند.

نوروزی ادامه داد: بی شک با تکمیل پروژه سالن گلستان شهدای اصفهان، نیاز به پارکینگ احساس می شود که پیش بینی‌های لازم در این راستا انجام شده است.

وی با بیان اینکه شهر اصفهان ۲۱۰۰ هکتار بافت فرسوده دارد که ۱۱۰۰ هکتار آن روستایی، ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده میانی و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده تاریخی است، اظهارکرد: گاهی در آزادسازی‌ها با بافت‌ فرسوده تاریخی مواجه می شویم که فرایند آزادسازی آن نیاز به مشارکت و همکاری مردم دارد در واقع برای خرید این زمین ها توافق دو جانبه شهرداری و مردم نیاز است، البته مردم همه جا خادمان خود در شهرداری را همراهی کرده‌اند.

ضرورت اصلاح مسیر دوچرخه خیابان باغ گلدسته

شهردار اصفهان در خصوص مسیر دوچرخه خیابان باغ گلدسته، تصریح کرد: این مسیر، طراحی مناسبی ندارد؛ تردد مردم و به ویژه بیماران برای رسیدن به مطب پزشکان را با مشکلاتی مواجه کرده است و البته متقابلا دوچرخه سواران نیز برای تردد امنیت ندارند، زیرا چند تقاطع را باید پشت سر بگذارند، بنابراین پیش‌بینی راهکاری برای رفع این مشکلات باید در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات