تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی رها شده، اولین ماموریت مدیر جدید منطقه ۵  ...

تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی رها شده، اولین ماموریت مدیر جدید منطقه ۵ ...

تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی رها شده، اولین ماموریت مدیر جدید منطقه ۵ شهرداری مشهد / تبدیل زمین‌های رها شده مشهد به زمین ورزشی و فضای سبز در صورت همکاری قوه قضاییه

شهردار مشهد گفت: اولین ماموریت و اولیت شهردار جدید منطقه ۵، تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی رها شده موجود در این منطقه می‌باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، تقی‌زاده خامسی در مراسم تکریم و معارفه مدیر منطقه ۵ شهرداری با بیان این مطلب که کارهای خوبی در سطح منطقه ۵ صورت گرفته است و بنده تا حدود زیادی از عملکرد شهردار این منطقه رضایت دارم، اظهار داشت: یکی از کارهای باقی‌مانده در این منطقه که باید توسط مدیر جدید آن، به عنوان ماموریت اول، پیگیری و انجام شود، تعیین تکلیف اراضی رها شده موجود در این منطقه می‌باشد.

وی افزود: در این منطقه شهری، اراضی رها شده بسیاری وجود دارد که اگر ساماندهی و تعیین تکلیف نشود، ممکن است در برهه‌ای از زمان، اتفاقاتی در آنها رخ دهد، یعنی هر وقت شهرداری ضعیف شود، تعدادی شبانه در این زمین‌ها ساخت و ساز و تفکیک غیر مجاز انجام می‌دهند که در این موقع، شهرداری باید پاسخگوی صدها نفر باشد.

زمینهای رها شده تهران را با همکاری قوه قضاییه تبدیل به فضای سبز و زمین بازی نمودیم

شهردار مشهد با اشاره به آمادگی قوه قضاییه برای همکاری در این خصوص، تصریح کرد: در راستای ساماندهی اراضی رها شده تهران در دهه ۷۰، این اجازه از رئیس دادگستری وقت گرفته شد تا شهرداری بتواند همه اراضی رها شده را درختکاری نماید، لذا ما نیز این زمین‌ها را یا درخت کاشتیم یا با فنس کشی آن، تبدیل به زمین ورزشی و بازی بچه‌های محله شد.

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: سپس مقرر شد مالک هر کدام از این زمین‌ها که به شهرداری مراجعه نمود، برابر قانون، بهای زمین او پرداخت شود که البته تنها حدود ۳۰ درصد از مالکان زمین‌های رها شده مراجعه نمودند.

تبدیل زمین‌های رها شده مشهد به زمین ورزشی و فضای سبز در صورت همکاری قوه قضاییه

وی با اشاره به اینکه زمین‌های رها شده مشهد نیز چنین وضعیتی دارند که مالکان آنها حضور ندارند، بیان داشت: اگر بتوانیم در مشهد نیز بر اساس توافق با قوه قضائیه، این زمین‌ها را تبدیل به خدمات عمومی نماییم بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

تقی‌زاده خامسی ابراز کرد: شهردار جدید منطقه ۵ باید هر چه سریعتر این زمین‌ها را تعیین تکلیف نماید. در همین راستا ما حاضر به مذاکره با مالکان زمین‌های رها شده شهر در صورت داشتن پیشنهادات معقول، هستیم.

مردم در شهرداری‌ها گرفتارند، گره آنها را بگشاییم

وی دومین موضوع سخن خود را حول بهم ریختگی و طراحی بد میدان ولایت بیان داشت و تاکید کرد: طراحی و المان این میدان در شان شهر مشهد نیست و نباید تصور شود که چون این منطقه حاشیه شهر است، لذا اینگونه میدانی نیز برای آن مناسب است، اعتقاد بنده این است که این محدوده، بهتر از بسیاری نقاط مناطق برخوردار است زیرا دارای فضای سبز و خیابان کشی مناسبی می‌باشد.

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه در این منطقه بافت فرسوده زیادی وجود دارد که باید به این مهم نیز ورود کرده و آن را ساماندهی نمایید،در پایان خاطرنشان ساخت: باید جواب مردم را درست بدهیم و سعی بر گره گشایی داشته باشیم، برای باز کردن گره مردم، هیچ ایرادی به کسی وارد نمی‌شود. مردم در شهرداری‌ها گرفتارند، پس آنها را اهنمایی کنید، اگر چه برخی از اوقات بعضی از شهروندان نیز تقاضاهای نامعقولی دارند اما ۷۰ تا ۸۰ درصد مشکلات مردم توسط شما حل شدنی است.

جلوی تخلفات زد و بند کننده‌ها را بگیرید نه شهروندان کم درآمد

وی اضافه کرد: دلیل اینکه مردم هیچوقت از کار شهرداری رضایت بیش از ۹۰ درصدی ندارند، این است که ما اگر هرچه پروژه عمرانی اجرا کنیم اما پاسخ مراجعات مردم را درست ندهیم، رضایتمندی ایجاد نخواهد شد. صاحبان املاک قولنامه‌ای که در این منطقه زیادند را راهنمایی کنید. جلوی تخلف دانه درشت‌ها و گردن کلفت‌ها که تخلفات سنگین می‌کنند را بگیرید نه اینکه آنها را رها کنید و به شهروندی که ۳۰ متر مربع بنا احداث کرده تا فرزندش بعد از داماد شدن در آنجا ساکن شود را اسیر کمیسیون ماده ۱۰۰ و سایر بروکراسی‌ها نمایید.

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: با این اوضاع اقتصادی کشور، مردم گرفتارند پس بیایید ما هم مشکلی بر مشکلات زیاد آنها نیافزاییم.

لازم به ذکر است با انجام این مراسم، حسین فرهادیان، شهردار سابق منطقه ۵ به عنوان مدیر منطقه ۹ شهرداری معرفی شد و حسین عبدالله‌زاده، مدیر سابق آمار، تحلیل و ارزیابی عملکرد معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، جایگزین وی در منطقه ۵ گردید.

احمد پورمفردی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات