طرح های حمایتی از آتش‌نشانان به صحن علنی شورا آورده خواهندشد

طرح های حمایتی از آتش‌نشانان به صحن علنی شورا آورده خواهندشد

طرح های حمایتی از آتش‌نشانان به صحن علنی شورا آورده خواهندشد

به گزارش پایگاه ‌اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمد حاجیان شهری ظهر امروز و در حاشیه آیین بهره‌برداری از ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و نوسازی ناوگان خدمات‌شهری که همزمان با روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن این مناسبت، اظهارکرد: در حوزه توسعه شهر آنطور که شایسته است، متوازن پیش‌ نرفته‌ایم و در زمینه ایمنی نسبت به سایر جنبه‌ها عقب‌تر بوده و باید نسبت به جبران آن تعجیل شود.

حاجیان شهری با بیان اینکه مدیریت شهری اعم از شهرداری و شورای شهر تلاش های بسیاری در این زمینه انجام داده است، گفت: با این‌وجود، تحقق توسعه متوازن حمایت های دولت را نیز می‌طلبد چرا که پرداختی از سمت آنها کم بوده و از سوی دیگر منابع مالی شهرداری محدود است.

وی تصریح کرد: در ایران سالانه بین ۱۰ تا ۲۰ هزار حادثه ناشی از حریق و یا امداد و نجات رخ می‌دهد که آمار چشمگیری است؛ با افزایش آگاهی مردم و ایمن‌سازی بیشتر میتوان در جهت کاهش این آمار گام برداشت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط‌زیست شورای شهر مشهد در ادامه به تشریح اهمیت آموزش همگانی در خصوص مقابله با حوادث پرداخت و اظهارکرد: آموزش های شهروندی در حوزه ایمنی بسیار مهم بوده و مانع خیلی از حوادث خواهد شد؛ در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰-۹۷ شهرداری، موضوع آموزش شهروندی در تمامی حوزه‌ها و توجه ویژه به سمن‌ها مدنظر است.

حاجیان شهری افزود: مشهدمقدس بیش از ۳ میلیون نفر جمعیت دارد و تعداد زیادی دانش‌آموز نیز در خود جای داده است؛ این دو عامل، فرصت بسیار مغتنمی برای آموزش دادن به ایشان است.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان با هماهنگی آموزش و پرورش به صورت مداوم در روزهایی مشخص به دانش‌آموزان گروه های سنی مختلف و تحصیلات متفاوت آموزش های مقابله با حوادث غیرمترقبه ارائه نمود؛ همچنین در سطح محلات با هماهنگی شوراهای اجتماعی محلات و دوام ثامن و ... می‌توان اطلاعات و آموزش های لازم به مردم عزیزمان ارائه داد.

حاجیان شهری در ادامه صحبت های خود به تشریح برنامه های کمیسیون خدمات شهری پرداخت و با بیان اینکه امسال حدود ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید تجهیزات ایمنی در حوزه آتش‌نشانی و همچنین ۱۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی حوزه خدمات آتش‌نشانی درنظر گرفته شده است، گفت: نیروی انسانی باانگیزه برای هر مجموعه‌ای حیاتی و مهم است؛ حمایت از نیروی انسانی یکی از اولویت های شورای پنجم شهر مشهد بوده و در همین راستا ۳ طرح حمایتی در کمیسیون خدمات شهری در دست تهیه است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات