ایمن‌بخشی به مراکز عمومی با ورود پرقدرت شهرداری تقویت شود/ ضوابط سختگیرانه آتش‌نشانی، ضامن سلامت شهروندان

ایمن‌بخشی به مراکز عمومی با ورود پرقدرت شهرداری تقویت شود/ ضوابط سختگیرانه آتش‌نشانی، ضامن سلامت شهروندان

ایمن‌بخشی به مراکز عمومی با ورود پرقدرت شهرداری تقویت شود/ ضوابط سختگیرانه آتش‌نشانی، ضامن سلامت شهروندان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری صبح امروز و در آیین بهره‌برداری از ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی و نوسازی ناوگان خدمات‌شهری که همزمان با روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت به تمامی آتش‌نشانان، از ایشان بعنوان انسانهایی و پرتلاش و فداکار یاد کرد و گفت: «ایمنی» یکی از شاخص های زیست‌پذیر بودن شهرها محسوب می‌شود که دارای متغیرها و ابعاد مختلفی بوده و یکی از این متغیرها مربوط به سیستم آتش‌نشانی، از لحاظ فنی، تکنیکی، تجهیزات و نیروی انسانی است.

حیدری با بیان اینکه خوشبختانه با همت و تلاش شورای شهر، شهرداری و معاونت خدمات و محیط زیست شهری، سازمان آتش‌نشانی از شرایط مناسبی برخوردار است، افزود: با این وجود وضعیت کنونی قانع‌کننده نیست و باید در جهت بهبود آن تلاش کرد.

وی تصریح کرد: تجهیزات سازمان آتش‌نشانی برای شرایط بحران هستند و مدیریت شهری مشهد باید تلاش کند که با نظارت و کنترل دقیق، مانع از وقوع حادثه شود تا نیازی به استفاده از این تجهیزات نباشد.

رئیس شورای شهر مشهد، آمادگی برای شرایط بحران را یکی از ضروریت‌های غیرقابل انکار دانست و اظهارکرد: در زمینه مدیریت بحران، تجهیزات شرط لازم هستند ولی در طرف مقابل انگیزه، دانش فنی، عشق و علاقه نیروی انسانی بهر‌ه‌بردار از آن تجهیزات نیز نقش بسزایی دارد.

حیدری با بیان اینکه آتشنشانان در بین مردم عزیز و مورد احترام هستند، گفت: هرآنکس که در جهت خدمت به مردم فداکاری کند، عزیز است؛ مبارزانی که در راه استقلال و آزادی کشور مشقت‌های بسیاری تحمل کردند، شهیدانی که از استقلال، آزادی، تمامیت ارضی و دین و آیین مردم دفاع نمودند و ... از جمله مصادیق این گفته‌اند که با ارزش‌ترین دارایی یعنی جان خود را نثار کردند.

وی با اشاره به حادثه دردآور آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، اظهارکرد: پس از این حادثه نه‌تنها ملت ایران، بلکه تمام دنیا در مقابل فداکاری و ازخودگذشتگی آتشنشانان این حادثه سر تعظیم فرودآوردند زیرا این انسانهای وارسته، جانشان را برای حفظ جان و مال هموطنان خود در طبق اخلاص گذاشتند.

رئیس شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: در قابی دیگر، چهره و اقدام سربازی که هنگام حمله تروریستی اهواز مجروح و یا کودکی را در آغوش گرفته در تاریخ ماندگار خواهند شد چرا که اقدامش بسیار ارزشمند بوده است.

حیدری با تاکید بر تلاش مدیریت شهری به منظور ارتقاء و کمک به آتش‌نشانان، گفت: مشهدمقدس به برکت وجود بارگاه منور رضوی دارای بالاترین ظرفیت اقامتی کشور و اماکن عمومی متعدد است؛ ایمن‌بخشی و اطمینان‌بخشی به مردم برای حضور در این مکان‌ها بسیار مهم بوده و شهرداری باید با قدرت به این حوزه ورود کند.

وی تصریح کرد: تن‌دادن به ضوابط و مقررات سختگیرانه آتش‌نشانی ممکن است که برای برخی از شهروندان، کسبه، هتلداران و ... دشوار باشد ولی ناگزیر به اجرای آنها هستیم تا سلامت همگان تامین شود؛ از استانداری، فرمانداری و دیگر نهادهای مرتبط خواستاریم تا ابزارهای لازم برای تحقق این مهم را در اختیار مدیریت شهری قرار دهند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات