دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با فرمانده و رزمندگان عملیات ثامن‌الائمه(ع)

دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با فرمانده و رزمندگان عملیات ثامن‌الائمه(ع)

دیدار رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با فرمانده و رزمندگان عملیات ثامن‌الائمه(ع)

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر به مناسبت فرارسیدن سالروز عملیات غرورآفرین شکست حصر آبادان با «امیر سرتیپ منوچهر کهتری» و همچنین «سید حسین خوش‌خوی» و «ابوالفضل زرگر» از رزمندگان و جانبازان این عملیات دیدار و گفتگو کردند.

«امیر سرتیپ منوچهر کهتری» از فرماندهان دلیر و مبتکر ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس بوده که با استفاده از نبوغ نظامی و ابتکار عمل خود حماسه هایی ماندگار در دوران دفاع مقدس و بویژه عملیات شکست حصر آبادان از خود به یادگار گذاشته است؛ از این‌رو، از ایشان بعنوان «امیر آبادان» یاد می‌شود.

وی در گفتگو با اعضای شورای شهر مشهد ضمن بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، گفت: هر اقدام و قدمی که در مسیر حق و برای رضای خداوند متعال باشد، توام با پیروزی است و با شکست روبرو نمی‌شود؛ یکی از مصادیق بارز این گفته را زمانی شاهد بودیم که امام(ره) بدون هیچ ترسی فرودگاه پاریس را به مقصد تهران ترک کردند و پرواز در ایمنی کامل به زمین نشست.

امیر کهتری افزود: در جنگ ۸ساله، بیش از ۴۰ کشور از عراق حمایت و پشتیبانی کردند ولی در نهایت این ایران بود که با دلاوری رزمندگان خود به پیروزی رسید چرا که در مسیر حق گام برداشت و نیت همه ما رضایت خدا بود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت های مردمی و همراهی ایشان سبب چندین برابر شدن روحیه رزمندگان می‌شد؛ ایثار و ازخودگذشتگی بی‌نظیری در بین همگان موج می‌زد و سن و سال نمی‌شناخت.

«سید حسن خوش‌خوی» از جانبازان سرافراز عملیات شکست حصر آبادان است که در ۲۱ سالگی به این درجه رفیع نائل آمده است؛ وی در گردان ۳۶۸ توپخانه مشغول به خدمت بوده و در حمله شبانه دشمن بعثی در عملیات ثامن‌الائمه یک پای خود را تقدیم میهن اسلامی خویش نمود و از چند ناحیه مورد اصابت ترکش قرار گرفت.

وی در این دیدار اظهارکرد: رشادت های دوران جنگ تحمیلی در نوع خود کم‌نظیر است؛ همه باید بدانیم که تمامی کارهای ما در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار خواهد بود، از رزمندگی دوران دفاع مقدس تا خدمت به مردم در دوران پس از آن.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد نیز در این دیدارها با تاکید بر نقش پررنگ و فراموش نشدنی فرماندهان و رزمندگان جنگ تحمیلی، تصریح کرد: بدون شک یاد و خاطره شما عزیزان پیوسته در اذهان مردم جاودانه است و فراموش نخواهدشد.

وی با بیان اینکه عملیات ثامن‌الائمه با نام و رشادت های لشکر پیروز ۷۷ خراسان عجین شده است، گفت: این موفقیت و سربلندی مایه فخر و مباهات ارتش خراسان و مشهد بوده و برگ زرینی در تاریخ جنگ تحمیلی است.

حیدری همچنین با تقدیر از همسران شهدا و جانبازان، خاطرنشان کرد: بی‌تردید نقش و دلاوری‌های ایشان کمتر از جانبازان و شهدا نیست و باید قدردان زحمات آنها باشیم.

«ابوالفضل زرگر» دیگر رزمنده‌ای است که او هم در عملیات ثامن‌الائمه حضور پررنگی داشته و در شکست حصر آبادان جانباز شده است.

این رزمنده مبارز در دیدار با رئیس کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری شورای شهر مشهد به تشریح خاطراتی از آن دوران پرداخت و گفت: عملیات ثامن‌الائمه یکی از عملیات‌های مهم در طی جنگ ایران و عراق بوده که با رمز «نصر من‌ا.. و فتح قریب» در محور آبادان- شرق کارون به صورت گسترده در ساعت یک بامداد ۵ مهر ۱۳۶۰ به فرماندهی نیروی زمینی ارتش و لشکر ۷۷ خراسان در سه محور دارخوین، فیاضیه و جاده آبادان به ماهشهر به اجرا درآمد انجام شد.

وی با بیان اینکه دلاوری های لشکر ۷۷ پیروز خراسان یکی از عوامل تاثیرگذار در این پیروزی بود، افزود: در این عملیات رزمندگان حسب دستور رهبر کبیر انقلاب(ره) موفق به شکست حصر آبادان شدند و ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک ایران بازپس گرفته شد.

احمد نوروزی، عضو شورای شهر مشهد که خود از فرماندهان ۸سال جنگ تحمیلی است، گفت: رشادت های رزمندگان، جانبازان و شهدای ما در جنگ تحمیلی، امنیت امروز ایران اسلامی را رقم زده است و لذا ما بعنوان یک وظیفه اصلی باید در جهت خدمت رسانی به این قشر معظم سعی خود را به کار گیریم تا بتوانیم دین خود را به آنها ادا نماییم.

نوروزی خاطرنشان کرد: ملت ما بصیر و آگاه است و در تبعیت از فرمایشات رهبری همواره در صحنه حاضر بوده و در حال حاضر نیز اگر  احساس خطر نماییم با جان و دل به صحنه می‌آییم و اجازه نمی‌دهیم وجبی از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد.

شایان ذکر است، پیش از این دیدارها نیز رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد با حضور در آرامستان خواجه ربیع، ضمن تجدید بیعت با شهدای جنگ تحمیلی، مزار ایشان را غبارروبی نمودند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات