در شش ماهه نخست امسال ۸۱۲ عملیات  اطفاء حریق وامداد و نجات در سنندج صورت گرفت

در شش ماهه نخست امسال ۸۱۲ عملیات اطفاء حریق وامداد و نجات در سنندج صورت گرفت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام ۸۱۲ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات در شش ماهه نخست سالجاری  خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۸۷ مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و ۳۳۹ مورد نیز مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.

به گزارش ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سنندج: به مناسبت هفتم مهر ماه مراسم روز آتش نشانی با حضور جمعی از مسئولین و آتش نشان در سالن اجتماعات سازمان آتش نشانی برگزار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج ضمن تبریک هفتم مهر ماه روز آتش نشان و تقدیر از تلاش بی وقفه آتش نشانان؛ عنوان کرد: افزایش سطح ایمنی در جامعه و جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث در راستای دستیابی به جامعه ای ایمن، رفع و یا کاهش خسارات جانی و مالی به عهده سازمان آتش نشانی است.

مهندس سهیل فضل وزیری اظهار داشت: احساس مسئولیت، ریسک پذیری بالا، توانایی های کامل و آمادگی بالای جسمانی از عمده خصوصیات آتش نشانان است.

وی از انجام ۸۱۲ عملیات امداد و نجات در شش ماهه نخست سال ۹۷ خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۸۷ مورد مربوط به عملیات اطفاء حریق و ۳۳۹ مورد نیز مربوط به عملیات امداد و نجات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آتش سوزی و اطفاء حریق؛ ۳۵۰ مورد فضای سبز،  ۵۴ مورد مسکونی، ۳۱ مورد آتش سوزی خودرو، ضایعات ۱۹ فقره، تجاری ۱۷ فقره، تاسیسات شهری ۶ فقره، اداری و سایر موارد هر کدام ۳ مورد، انبار ۲ مورد، مراکز بهداشتی و مراکز تجمعی هر کدام یک فقره عملیات صورت گرفته است.

فضل وزیری افزود: ۱۲۸ مورد عملیات گرفتن حیوانات وحشی، ۸۱ مورد آسانسور، ۲۶ فقره تصادف، ۲۴ مورد کردن انگشتر، آبگرفتگی و سیلاب ۱۷ مورد، قفل شدن درب ۱۳ مورد، غواصی ۶ مورد، انفجار گاز ۴ فقره، سقوط از ارتفاع ۲ فقره، ریزش آوار و سقوط در چاه هر کدام یک مورد و ۲۲ فقره سایر حوادث، از ۳۲۵ عملیات امداد و نجات انجام شده در شش ماهه نخست سال جاری است.

وی تصریح کرد: در ۸۱۲ عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات انجام شده؛ تعداد ۳۳ نفر آسیب دیده و ۲۱ نفر نیز فوت شده اند.

فضل وزیری اذعان کرد: عملیات های انجام شده در شش ماهه نخست سالجاری بر اساس محدوده جغرافی ۸۰۴ عملیات در داخل محدوده شهر، ۱۳ عملیات در خارج از محدوده و ۱۰ مورد عملیات امداد و نجات در روستاها انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: در شش ماهه اول امسال، ۶۵۵ نفر تحت آموزش برون سازمانی و ۲۶۷ نفر نیز در درون سازمان آموزش دیده اند.

در پایان این مراسم از جمعی  از آتش نشانان نمونه با هداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سنندج

    منبع خبر

    شهرداری سنندج

    شهرداری سنندج یک شهرداری در شهر سنندج می باشد

      نظرات