برگزاری اولین همایش آتش نشانان استان مرکزی به مناسبت ۷ مهر

برگزاری اولین همایش آتش نشانان استان مرکزی به مناسبت ۷ مهر

اولین همایش آتش نشانان استان مرکزی با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی به مناسبت فرارسیدن ۷ مهر، روز ملی آتش نشانی و ایمنی در فرهنگسرای شهر برگزار شد.
به گزارش اداره ارتباطات و اموربین الملل شهرداری اراک، در این همایش که برای اولین بار به صورت استانی برگزار شد، دکتر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، دکتر زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، سردار کریمی فرماندهی سپاه روح اله استان، مهندس تاجران شهردار کلانشهر اراک، اعضای شورای اسلامی، جمعی از مدیران ارشد استانی و آتش نشانان شهری، روستایی و کارخانه ها حضور داشتند.
در ابتدای این همایش، مهندس تاجران شهردار کلانشهر اراک ضمن خیر مقدم به حاضرین، شغل آتش نشانی را از جمله مشاغلی برشمرد که فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در آن موج می زند و یک آتش نشان در زمان بروز حادثه یا آتش سوزی و حین نجات یک انسان به قومیت، مذهب و یا خط فکری فرد گرفتار نمی اندیشد، برای یک آتش نشان، نجات جان همنوع خود در اولیت است و این از خصوصیات بارز یک امدادگر می باشد.
شهردار اراک با اشاره به گسترش شهر و وجود ساختمان های بلندمرتبه، خرید حداقل یک دستگاه خودروی نردبان ۶۸ متری برای آتش نشانی را ضروری دانست و در ادامه افزود: سازمان آتش نشانی اراک تا رسیدن به استانداردهای لازم با کمبودهای جدی هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از نظر تجهیزات حفاظت فردی مواجه است که شهرداری اراک تمام تلاش خود را جهت رفع نیازهای آتش نشانان عزیز خواهد نمود.
مهندس تاجران تصریح کرد: نباید روز آتش نشان به یک روز بسنده شود چرا که هر آنچه بتوانیم اهمیت این شغل را برای آحاد جامعه و مردم عزیزمان تبیین کنیم به داشتن جامعه و شهری ایمن کمک شایانی کرده ایم.
در ادامه این همایش دکتر زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی با تبریک این روز به تمامی آتش نشانان اظهار داشت: هفتم مهرماه که به یاد شهدای آتش نشانی که در آتش سوزی پالایشگاه آبادان، در زمان خاموش کردن آتش، توسط هواپیماهای بعثی بمباران و شهید شدند به نام روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است تا از زحمات این دلاورمردان و جان برکفان آب و آتش تقدیر شود.
وی ضمن تقدیر از برگزاری این همایش و گردهمایی ، گفت: خوشبختانه شاهد هماهنگی بسیار خوب ارگان های امدادی در زمان بروز حوادث و بحران در استان مرکزی می باشیم و سازمان آتش نشانی اراک با تعامل سازنده ای که با دفتر شهری و مدیریت بحران استانداری دارد در آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه های مختلف از جمله تشکیل بانک اطلاعاتی از کلیه آتش نشانی های استان و تجهیزات و لوازم امدادی خواهیم بود تا در زمان بروز حوادث و بحران های احتمالی از ظرفیت های تمامی دستگاه های امدادرسان جهت امداد و نجات اطلاع داشته باشیم.
سخنران دیگر این همایش دکتر کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بود. دکتر کریمی در این همایش اظهار داشت: همانگونه که گفته می شود آتش نشانی شغل نیست عشق است، باید به این عاشقان که از جان شیرین خود در راه نجات همنوعان خویش می گذرند به صورت ویژه نگاه کرد و در رفع مشکلات آنها کوشید.
وی تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آمادگی دارند تا در وضع قوانین و ارائه طرح های مربوطه جهت رفع مشکلات آتش نشانان بخصوص مشکلات معیشتی آنان به صورت ویژه اقدام نماید، همانطور که در بحث قانون مربوط به سخت و زیان آور بودن شغل آتش نشان، نمایندگان با تصویب آن به یاری این عزیزان شتافتند.
در ادامه این همایش، نمایش ققنوس در آتش که به تصویر کشیدن بخشی از زندگی نامه دو تن از شهدای آتش نشان اراکی حادثه پلاسکو، شهید رضا نظری و شهید بهنام میرزاخانی می پرداخت، توسط هنرمندان بومی به اجرا درآمد.
از آتش نشانان برتر شهرهای استان و نیز آتش نشانان روستایی با لوح سپاس که به امضای استاندار مرکزی رسیده بود، تقدیر شد.
همچنین در این همایش توسط مهندس تاجران شهردار کلانشهر اراک از زحمات آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی رئیس سازمان آتش نشانی اراک با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
در پایان این همایش، در محوطه باز پشت محل برگزاری همایش، با حضور تمامی شرکت کنندگان، عملیات خاموش سازی آتش فرضی و نیز نجات فرد محبوس در یکی از طبقات یک ساختمان بلندمرتبه توسط نیروهای عملیاتی و آتش نشانان به اجرا درآمد. :
لینک اصل خبر در سایت شهرداری اراک

    منبع خبر

    شهرداری اراک

    شهرداری اراک یک شهرداری در شهر اراک می باشد

      نظرات