احداث ایستگاه آتش نشانی مادر در بلوار پیامبر اعظم(ص)

احداث ایستگاه آتش نشانی مادر در بلوار پیامبر اعظم(ص)

به گزارش شهرنیوز، عباس جعفری با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های آتش نشانی در شهر قم، اظهار کرد: این شهر جزو معدود کلان‌شهرهایی است که تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی در آن به استاندارد بین المللی رسیده است، براساس استاندارد باید برای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش نشانی احداث شود و اکنون ۲۴ ایستگاه آتش نشانی در شهر قم داریم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: در حال ساخت یک ایستگاه آتش نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) به عنوان ایستگاه مادر سازمان آتش نشانی در شهر قم هستیم که تجهیزات خاصی در آن ایستگاه مستقر می‌شود، در پردیسان سه ایستگاه آتش نشانی داریم که این ایستگاه‌ها منطقه را به خوبی پوشش می‌دهند.
جعفری افزود: از لحاظ تعداد نیروهای عملیاتی وضعیت خوبی در این سازمان نداریم، براساس استاندارد باید به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ شهروند یک آتش نشان وجود داشته باشد، در حالی که کل نیروهای سازمان آتش نشانی شهرداری قم حدود ۵۰۰ نفر است و این سازمان حدود هزار و ۲۰۰ نفر کمبود نیرو دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی شهرداری قم سایت آموزشی برای نیروهای عملیاتی ندارد، این سازمان به دنبال دریافت یک زمین سه هکتاری است تا یک مرکز آموزشی در آن زمین احداث کند، اکنون سازمان برای آموزش نیروهای خود از سایت آموزشی هلال احمر و سایت آموزشی آتش نشانی شهرداری قم استفاده می‌کند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری قم

    منبع خبر

    شهرداری قم

    شهرداری قم

    شهرداری قم یک شهرداری در شهر قم می باشد

      نظرات