خروج سرمایه گذاری مسکن از حوزه دلالی و بورس بازی

خروج سرمایه گذاری مسکن از حوزه دلالی و بورس بازی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی بر خروج سرمایه گذاری مسکن از حوزه دلالی و بورس بازی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان به نقل از خبرگزاری ایسنا، منطقه خراسان شمالی، علی اکبر رمضانی با اشاره به بالا رفتن قیمت آهن، میلگرد و برخی از مصالح ساختمانی طی چند ماه اخیر گفت: باید مسئولان ذی ربط در حوزه ساختمان به این سمت گام بردارند تا صنعت ساختمان تحت شرایط احساسی و لحظه ای بازار قرار نگیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از افراد به سوی خرید منازل و فروش آن ها در آینده با امید قیمت بالاتر وارد عرصه شده اند، افزود: این امر یک معضل است و باید چاره ای به حال آن اندیشیده شود.

رمضانی ادامه داد: هم اکنون سرمایه موجود در صنعت ساخت و ساز برای خرید و فروش منازل صرف می شود و در راه ساخت و ساز استفاده نمی شود که هیچ نتیجه ای نه برای ایجاد اشتغال و نه برای نوسازی منازل به همراه ندارد.

وی اظهار کرد: باید تلاش شود تا به خرید و فروش، بنگاه داری و سوداگری در حوزه صنعت ساختمان دامن زده نشود تا بتوان تاثیر آن را در حوزه اشتغال نیز مشاهده کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه به طور قطع افزایش قیمت آهن، میلگرد و برخی از اقلام مصالح ساختمانی تاثیر خود را در آینده نزدیک بر روی ساخت و ساز خواهد گذاشت، تصریح کرد: میزان نقشه های تهیه شده در چهار ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه به لحاظ متراژ ۲۴ درصد و از نظر پروژه ای هفت درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: ارقام موجود نشان می دهد که مردم خراسان شمالی به سوی ساخت ساختمان با متراژهای بالاتر گام برداشته اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اما وضعیت اقتصادی موجود به طور حتم موجب می شود تا ساخت منازل متوقف شود اما این امر مقطعی است چراکه مسکن یکی از نیازهای اساسی افراد است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی یک انجمن در شهر بجنورد می باشد

    نظرات