مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بر به روز بودن امکانات آتشنشانی  تاکید کرد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان بر به روز بودن امکانات آتشنشانی تاکید کرد

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت:گرچه از حضور به موقع اتشنشانان در محل حادثه رضایت خاطر وجود دارد اما آتشنشانی اهواز باید به روزتر باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل مدیریت بحران خوزستان، کیامرث حاجی زاده، در رژه خودرویی آتشنشانی اهواز، اظهار داشت: حادثه ترویستی که منجر به شهادت عزیزان ما و مجروح شدن تعداد زیاد از همشهریان شده را محکوم و شهادت آنان را  تسلیت عرض می کنیم.
وی با اشاره به مجروحیت شدید یکی از آتشنشانان در حادثه تروریستی اهواز بیان کرد: این اتفاق نشان می‌دهد فداکاری های آتشنشانان در همه صحنه های وجود دارد.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان این که در سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد آتشسوزیهای کشور متعلق به خوزستان بود تصریح کرد: دلایلی چون خشکسالی در بیشه زارها،مراتع و منابع طبیعی و آتش سوزیهای عمدی و غیر عمدی مانند انفجار گاز و غیره عامل بسیاری از آتشسوزی ها بوده است.
وی بیان کرد: تمامی آتش ها توسط آتشنشان ها با امکاناتی که بعلت مشکلات اعتباری کامل نیست مهار می شوند و می توان گفت: حضور آتشنشانی اهواز در حوادث براساس پروتکلی که دارند به موقع است و رضایت مندی از حضور به موقع آنها وجود دارد.
حاجی زاده  بیان کرد: شهردار اهواز نیز در حوزه استاندارد نمودن تجهیزات آتشنشانی  و امکانات مدیریت بحران در شهرداری تلاش های خوبی دارند و امیدواریم این تلاش ها به عرصه عمل برسد علاوه بر این ساختمان های جدید مدیریت بحران نیز توسط شهردار در حال پیگیری است و مکانی نیز در کیانشهر بع عنوان ساختمان چند منطوره مدیریت بحران در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد:

وی یادآور شد:  آتشنشانان بسیجیان هستند که در برای کمک به مردم و جلوگیری از صدمات مالی و جانی فداکاری میکنند و میتوان گفت نقش بسیجیان هشت سال دفاع مقدس را دارند.
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به موافقت استاندار خوزستان برای تجهیز نمودن شهرداری اهواز به برخی امکانات لازم  در حوزه امداد و نجات و اطفای حریق توضیح داد:  اقدامات برای  تجهیز اتشنشانی اهواز به پله بالای ۵۰ متر نیز انجام شده است  همچنین چند ماشین امدادی توسط ستاد بحران  قرار است به زودی به شهرداری تحویل داده شود.
وی با شاره به این که تجهیزات انفرادی نیز در اختیار شهرداری های سطح استان قرار داده شده است بیان کرد: انجمن های مردم نهاد  بسیاری در هنگام آتش سوزی ها به عملیات امداد و نجات یا اطفای حرق کمک کرده اند وشهرداری اهواز از جمله شهرداری های موفق در استفاده  انجمن های مردم نهاد در این حوزه بوده است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    منبع خبر

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان

    اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات