علیرغم تمام مشکلات اقتصادی ۲۰۶ پروژه عمرانی در حال اجرا داریم

علیرغم تمام مشکلات اقتصادی ۲۰۶ پروژه عمرانی در حال اجرا داریم


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس آرگیو در گفت و گو با خبرنگار روزنامه تماشا با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و افزایش شدید قیمت ها و بالا رفتن نرخ ارز و در پی آن کاهش ساخت و ساز و کاهش درآمد شهرداری ها، اظهار کرد: علیرغم تمامی مشکلات موجود وضعیت پروژه های عمرانی بسیار خوب است و عملیات اجرایی بر اساس برنامه زمانبندی شده در حال انجام است.
وی با بیان اینکه وضعیت شهرداری شیراز در بین کلانشهرها مناسبت تر است، افزود: در حال حاضر ۸تقاطع غیرهمسطح بزرگ، ۵ بزرگراه و ۵ پروژه فرهنگی بزرگ و شاخص را در دست اجرا داریم که بر اساس برنامه زمانبندی تقاطع غیرهمسطح جوادیه تا یکماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه  تقاطع امیر کبیر- مطهری- رحمت بزرگترین تقاطع غیر همسطح شیراز و جنوب کشور به شمار می رود، اظهار کرد: این پروژه پیشرفت فیزیکی خوبی دارد و در دهه فجر و یا تا پایان سال به بهره برداری می رسد.
مهندس آرگیو با بیان اینکه اقدامات مناسبی در زمینه زیباسازی شهر شیراز در حال اجرا است، گفت‌: یکی از برنامه های ما بهسازی خروجی ها و ورودی های شهر شیراز است که با جدیت در حال انجام آن هستیم.
وی با بیان اینکه تملک اراضی مورد مسیر پروژه ها هزینه های هنگفتی را برای ما ایجاد می کند، افزود: جابجایی تاسیسات نیز یکی از موانع جدی در اجرای پروژه های عمرانی است که موجب طولانی تر شدن زمان اجرای پروژه می گردد.
مهندس آرگیو با بیان اینکه طی هفت ماه گذشته در حجم بسیار مناسبی از معابر شهر آسفالت شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۰ هزار متر مربع آسفالت انجام شده است و علیرغم اینکه با کمبود قیر روبرو هستیم تا پایان سال حدود ۷۰۰ هزار متر مربع آسفالت را خواهیم داشت.
معاون عمرانی شهردار شیراز با بیان اینکه قیمت هر تن قیر از یک میلیون و سیصد هزار تومان به ۴میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است،  اظهار کرد: شهرداری شیراز با داشتن دو کارخانه بزرگ آسفالت معابر زیادی را آسفالت خواهد کرد تا بتواند رضایت خاطر شهروندان را فراهم کند. طی تفاهم نامه ای مقرر شده تا وزارت نفت قیر مورد نیاز را تامین نماید که تاکنون بخشی از آن تحویل گرفته شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون تعداد زیادی پل و تقاطع غیرهمسط در شیراز احداث شده است و هر کدام در مدت زمان معینی احتیاج به تعمیرات دوره ای دارند، اظهار کرد: ۷ پل نیاز به تعمیرات اساسی دارند و ۶ پل دیگر نیز روکش آسفالت آنان باید تعویض شود که در حال حاضر بر روی ۱۳ پل عملیات بهسازی در حال اجرا است.

زیرگذر گلستان در هفته دولت سال آینده به طور کامل به بهره برداری می رسد
معاون عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه زیرگذر گلستان به طول دو کیلومتر طولانی ترین زیر گذر جنوب کشور است، گفت: در حال حاضر تردد شهروندان از این زیرگذر در حال انجام است اما تغییراتی در نقشه آن بوجود  آمده که در حال اصلاح آن هستیم که پیش بینی می شود در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.
وی با بیان اینکه معابر منطقه دوکوهک و گویم احتیاج به تعریض دارند، افزود: بخشی از تملک و زیرسازی این مناطق به عهده اداره کل راه و شهرسازی است که در صورت عمل به تعهد، شهرداری شیراز نیز بالافاصله کار را آغاز خواهد کرد.
مهندس آرگیو با بیان اینکه طی تفاهم نامه ای قرار بود ۶ تقاطع بر روی کمربندی شیراز با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری شیراز احداث شود، اظهار کرد: شهرداری سه تقاطع در تعهد خود را به انجام رسانده اما راه و شهرسازی حتی کلنگ پروژه را هم به زمین نزده است.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات