گفتگو، مدارا و صلح بر فضای شیراز حاکم شود

گفتگو، مدارا و صلح بر فضای شیراز حاکم شود


شهردار شیراز فضای حاکم بر این شهر را فضای گفتگو، مدارا و صلح دانست و گفت: در این فضا شعرا، ادبا و عرفای بسیاری همچون سعدی و حافظ رشد کرده اند، اما طی سال های اخیر شاهد دور شدن از فرهنگ مدارا و وفاق بوده ایم که بهبود این وضعیت، وظیفه نهادهای متولی امر فرهنگ را سنگین تر می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در بازدید از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری  شیراز عنوان کرد: شیراز پایتخت فرهنگ و ادب ایران زمین است، از این رو برنامه های فرهنگی و هنری که در این شهر اجرا می شوند باید فاخر و با حضور گروه های هنری توانمند باشد.
وی بر تهیه فهرستی از کلیه افراد و گروه های هنری شیراز تاکید کرد و افزود: انتخاب گروه های هنری برای حضور در برنامه ها و جشنواره های شهرداری شیراز باید بر اساس چارچوب قانونی باشد و از دو مولفه توانمندی و اعتقاد به انجام کار فاخر پیروی کند. در این صورت از یک سو شاهد اجرای گروه ها و افراد صاحب صلاحیت و از سوی دیگر استقبال شهروندان از برنامه ها و جشنواره های مختلف خواهیم بود.
شهردار شیراز حل مسائل اجتماعی را از چالش های امروز کلانشهرها دانست و افزود: یکی از ماموریت های اصلی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز توجه به مسائل اجتماعی و سعی در حل آن است چون معتقدیم نپرداختن به مسائل اجتماعی آسیب زا است.
وی خاطرنشان ساخت: شهرداری شیراز با توجه به گستره عملکرد و حضور در لایه های مختلف اجتماع به بطن جامعه دسترسی دارد، از این رو می تواند در حوزه اجتماعی اقدامات ارزشمندی انجام دهد اما حل مسائل اجتماعی نیازمند همیاری و تعامل همه دستگاه های متولی است.
شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از روند رو به رشد اخذ تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت در سنوات گذشته گفت: شهرداری شیراز امروز میراث دار حجم بالایی از بدهی ها است اما نگاه ما این است که شهرداری را علی رغم وجود فشار مالی باید بر مبنای اعداد واقعی اداره کرد. در این راستا طی یک سال گذشته علی رغم کاهش درآمدهای ناشی از صدور پروانه های ساختمانی و تنگناهای اقتصاد عمومی کشور از هیچگونه تسهیلاتی استفاده نکرده ایم. هم اکنون نیز با برنامه ریزی های انجام شده ۲۷ پروژه بزرگ مقیاس در سطح شیراز فعال است که طی بازه های زمانی مشخص تکمیل و افتتاح خواهند شد.
وی خطاب به کارکنان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز پاکدستی، توانمندی و تعصب سازمانی را سه مولفه مهم برای حضور در مجموعه مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: انجام تخلف و ایجاد رانت باعث آسیب به سرمایه اجتماعی و از دست رفتن اعتماد شهروندان به شهرداری می شود. امروز اگر بخواهیم حیثیت مجموعه شهرداری حفظ شود باید در هر رده سازمانی که هستیم جلوی تخلف را بگیریم و آن را بازگو کنیم.
مهندس اسکندرپور بیان کرد: تکریم ارباب رجوع باید رویکرد اصلی ما در خدمت رسانی باشد چون ما به نمایندگی از مردم و برای مردم کار می کنیم. ازاین رو در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز باید سازوکاری برای تسهیل کار شهروندان و خدمت رسانی هر چه بهتر به آنها ایجاد شود.
همچنین در این بازدید رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اعلام کرد: برنامه ریزی های سال آینده این سازمان در راستای برندسازی شیراز و تعریف فرصت های جدید گردشگری برای این کلانشهر است.
دکتر گشتاسبی راد افزود: هم اکنون این سازمان وظایف نهاد های مختلف شهر شیراز در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی را انجام می دهد، بنابراین با توجه به گستره وسیع عملکرد نیازمند حمایت هر چه بیشتر مجموعه مدیریت شهری هستیم.
وی با اشاره به رویکرد محله محوری شهرداری شیراز، خاطرنشان ساخت: بر این اساس اقدام به برگزاری جشنواره های مختلف در سطح محلات علی الخصوص محلات کمتر برخوردار و حاشیه ای کرده ایم. همچنین با ایجاد سراهای محله، توجه ویژه به مراکز مشاوره و برگزاری دوره های آموزشی مختلف در فرهنگسراها سعی در توانمندسازی شهروندان داریم.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات